Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertMarkus Jacobsen Endret for 9 år siden
1
Nettbutikk for proffer gir mer!
2
MAXBO PROFF har pr. i dag 43 utsalg. Sisteleddsomsetning på 1,6 mrd. 20.000 profesjonelle kunder. Nærhet og tilgjengelighet gir effektiv logistikk. Bearbeider proff-markedet lokalt, regionalt og flerregionalt
3
Visjon ”Vi skal gjøre håndverkernes arbeidsdag så effektiv som mulig”.
4
MAXBO Proff nettbutikk: Hensikt Etablering av MAXBO Proff Nettbutikk skal - Styrke service gjennom informasjon og tilgjengelighet - Øke salget gjennom å strukturere kundens handlemønster - Gi kunden en forutsigbar og lønnsom hverdag - Gi selgeren mer tid til oppfølgning og salg Fra å være en vareleverandør til å bli en tjenestepartner!
5
Prosjektets målsetninger MAXBO PROFF øker markedsandelen MAXBO PROFF øker internt fokus på salg MAXBO Nettbutikk brukes av kundene MAXBO PROFF - et naturlig valg for kunden
6
Føringer for MAXBO Proff nettbutikk En sentral satsning på det lokale varehus - Én felles nettbutikk -Fokus på mindre og mellomstore kunder - Omsetningen forblir lokalt Bygger på enhetlig konsept - Felles sortiment - Felles listepris - Felles rabattkategorier - Fast pris på transport
7
Med utgangspunkt i brukerens behov Richard Myhrer, 54 år ERFAREN MELLOMSTOR KUNDE Håndverkere Gislefoss, STOR PROFFESJONELL KUNDE Nyland & Jensens Bygg Bedre LITEN NYOPPSTARTET KUNDE Truls Pettersen, 38 år PROFF SELGER
8
Hovedkonseptet: ”Hva jeg vil, når jeg vil (slik jeg vil)” Er en sammensmelting av del-konseptene: 1.Finn-velg-kjøp (kjøpsprosessen) 2.Kommunikasjon (lagre og lese kommunikasjon mellom PROFF selger og kunde) 3.Prosjekt 4.Hjelp til selvhjelp (Tjenester og dokumentasjon) 5.Multikanalstrategi (sømløst salg og service gjennom flere kanaler - samtidig)
9
1. Finn varen 2. Kjøp varen 3. Organiser byggeprosjekt 4. Kontakt og service Arbeidsplass
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.