Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

VI LAGER EN PLATEBUTIKK

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "VI LAGER EN PLATEBUTIKK"— Utskrift av presentasjonen:

1 VI LAGER EN PLATEBUTIKK
Gløer Langslet, Sandvika VGS

2 Hva kan vi nå? Deklarere variabler: Tilordne verdier til variablene
String int Number Array Tilordne verdier til variablene Stappe ting inn i lister (Array) Ta ting ut av listene Få programmet til å reagere på museklikk

3 Læreplanen sier Mål for opplæringen er at eleven skal kunne
lese og bruke dokumentasjon og kode definere variabler og velge hensiktsmessige datatyper tilordne uttrykk til variabler programmere med enkle og indekserte variabler eller andre kolleksjoner av variabler programmere med valg og gjentakelser lage egne og bruke egne og andres funksjoner eller metoder med parametere programmere funksjoner eller metoder som blir aktivisert av hendelser utvikle og sette sammen delprogrammer teste og finne feil i programmer ved å bruke vanlige teknikker gjøre rede for hensikten med objektorientert utvikling og begrepene klasse, objekt og arv

4 Hva kan vi bruke dette til?
Lage en superenkel nettbutikk

5 Hva trenger vi i platesjappa?
Plater Noe som gjør at vi kan velge plater ved å klikke på dem Handlekurv? Liste over det vi har kjøpt? Noe som regner ut og viser frem summen for kjøpene

6 Hva skal vi bruke? Array EventListener (for knapper)
DisplayList (denne er ny) Funksjoner Litt design/layout Noen enkle Flash-teknikker

7 Hvis vi blir ferdige før tiden?
Da går vi i gang med det mest spennende innen programmeringen i dette faget: Objektorientering Oppgaver knyttet til platebutikken Repetison av forrige ukes oppgaver


Laste ned ppt "VI LAGER EN PLATEBUTIKK"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google