Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

VI LAGER EN PLATEBUTIKK Gløer Langslet, Sandvika VGS.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "VI LAGER EN PLATEBUTIKK Gløer Langslet, Sandvika VGS."— Utskrift av presentasjonen:

1 VI LAGER EN PLATEBUTIKK Gløer Langslet, Sandvika VGS

2 Hva kan vi nå?  Deklarere variabler:  String  int  Number  Array  Tilordne verdier til variablene  Stappe ting inn i lister (Array)  Ta ting ut av listene  Få programmet til å reagere på museklikk

3 Læreplanen sier Mål for opplæringen er at eleven skal kunne  lese og bruke dokumentasjon og kode  definere variabler og velge hensiktsmessige datatyper  tilordne uttrykk til variabler  programmere med enkle og indekserte variabler eller andre kolleksjoner av variabler  programmere med valg og gjentakelser  lage egne og bruke egne og andres funksjoner eller metoder med parametere  programmere funksjoner eller metoder som blir aktivisert av hendelser  utvikle og sette sammen delprogrammer  teste og finne feil i programmer ved å bruke vanlige teknikker  gjøre rede for hensikten med objektorientert utvikling og begrepene klasse, objekt og arv

4 Hva kan vi bruke dette til?  Lage en superenkel nettbutikk

5 Hva trenger vi i platesjappa?  Plater  Noe som gjør at vi kan velge plater  ved å klikke på dem  Handlekurv?  Liste over det vi har kjøpt?  Noe som regner ut og viser frem summen for kjøpene

6 Hva skal vi bruke?  Array  EventListener (for knapper)  DisplayList (denne er ny)  Funksjoner  Litt design/layout  Noen enkle Flash-teknikker

7 Hvis vi blir ferdige før tiden?  Da går vi i gang med det mest spennende innen programmeringen i dette faget:  Objektorientering  Oppgaver knyttet til platebutikken  Repetison av forrige ukes oppgaver


Laste ned ppt "VI LAGER EN PLATEBUTIKK Gløer Langslet, Sandvika VGS."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google