Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Coop Marked butikkråd - Godt vi har hverandre

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Coop Marked butikkråd - Godt vi har hverandre"— Utskrift av presentasjonen:

1 Coop Marked butikkråd - Godt vi har hverandre
Alf Grødal ønsker velkommen til Medlemsmøtet i Coop Marked Det er satt av begrenset tid, derfor leses ikke saker opp som er sendt ut på forhånd, kun vedtakene leses. Det er 133 samvirkelag i Coop Marked, alle disse har talerett, forslagsrett og stemmerett, i henhold til de nye reglene som ble etablert i 2005. Opptelling av stemmer, antall til stede, antall fullmakter totalt antall stemmer – se eget ark fra Ove J. Strømstad ved møtestart. - Godt vi har hverandre

2 VISJON: Norges best likte nærbutikkskjede !
Vi snakket tidligere om Norges Hyggeligste dagligvarekjede. Vi har egentlig ikke endret på dette – men vi har foreslått noe det går an å måle…. Vi sier det samme men bruker andre ord. AC Nielsen Totalpreferanse innen handleavstand AC Nielsen Totalpreferanse innen handleavstand

3 FORRETNINGSIDÈ Forretningsideen er også den samme som tidligere og jeg kommer fortsatt til å nevne denne på alle møter fremover også. Dette er liksom grunnstenen i Coop Marked – og grunnlaget for videre drift og eksistens: Jeg leser: Handel i Coop Marked skal føles som noe mer enn bare et basis kjøpbehov av dagligvare Handel i Coop Marked skal føles som noe mer enn bare et basis kjøpbehov av dagligvarer

4 Omsetningsutvikling 2002-2006
I 2006 klarte endelig Coop Marked å klatre over 4 milliarder i omsetning, noe vi er svært godt fornøyd med. For 2007 er det grunn til å forvente at økningen blir enda større, noe jeg kommer tilbake til når jeg snakker litt om Nye Coop Marked

5 Butikkporteføljen: 385 butikker
10,575 millioner i gjennomsnittsomsetning 148 butikker over 10 millioner kroner i omsetning 237 butikker under 10 millioner kroner i omsetning 101 butikker under 6 millioner kroner i omsetning Dette bildet viser ganske klart at når Coop Marked legger sine strategier – så er det mange faktorer vi må ta hensyn til Nøkkeltallene kommer jeg tilbake til. Det er klart at det er en utfordring å ha over hundre butikker under 6 millioner i omsetning. I den sammenheng er det viktig at Coop ikke skal være et selskap som utøver ”aktiv dødshjelp” – noe som ville gi svært negativ presseomtale for hele Coop som merkenavn. Det ville gå i mot det vi står for og ikke minst grunnideen om at vi er medlemseid. Allikevel er det viktig å påpeke at når styret og kjedeadministrasjonen legger sine strategier må ikke disse butikkene være premissgiverne heller – Coop Marked må også se fremover og ta inn over seg det konkurransebildet som utvikler seg og som i praksis sier at det er færre og færre butikker UTEN reell konkurranse. Dette punktet kommer jeg tilbake under prisstrategi for Coop Marked fremover.


Laste ned ppt "Coop Marked butikkråd - Godt vi har hverandre"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google