Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertAnna Solberg Endret for 9 år siden
1
Hurtigladere i Rogaland Bruk og erfaringer
2
Innhold Status Bruk Erfaringer Hva kan vi lære? Konklusjoner
3
Status Luravika åpnet i april 2011 –Noe nedetid Klepp åpnet i juli 2011 –Nedetid pga ødelagt konnektor –Ble lånt ut til Høg Jæren Energipark med tanke på permanent plassering, er nå flyttet tilbake. Randaberg åpnet i august 2011 –Noe nedeitd grunnet ødelagt ”power board” (omformer AC/DC) :
4
Bruk Data 13.07 – 12.10 Randaberg er størst grunnet trafikk til Finnøy (bompenger) Luravika er mye benyttet (sentralt plassert Klepp har hatt mye nedetid
5
Bruk Data 13.07 – 12.10 240 fyllinger For Luravika og Randaberg ca 1.5 fyllinger pr dag! Det var 100 biler med Chademo lademuligheter pr 13.07 Flest tankinger mellom 3kW og 6 kW, max 11 kW.
6
Erfaringer Mindre oppstartsproblemer –Dobbel jordfeilsbryter medførte utfall Byttet til vanlig sikring i HL (er nå standard) –Problemer med at nødstopp presses inn For dårlig informasjon til kunde om hva som må gjøres og har medført nedetid –Svikt i ”power boards” (AC/DC omformer) Nedetid –Svikt i konnektor Nedetid på Jærhagen Ingen problemer med påvirkning på nettet. Epyon overvåker nå HL for Lyse –Ikke mulig med alarm direkte til driftssentral Epyon jobber med saken
7
Konklusjoner Fornøyde kunder som fremdeles er tilgir oss ved feil HL er i bruk og spiller en viktig rolle for elbil! Drift meget viktig –Må ha alarmsystem – driftspersonell Lurt med vanlig lader i tillegg –Back-up –For topping (80-100%) ABB har tatt over EPYON noe som fører til økt fokus på drift og vedlikehold (meget positivt) Lyse vil også innføre Galaxy Mysite for overvåkning og oversikt over bruk av HL
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.