Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Omdømme Grete Wilsgaard Daglig leder og partner i Jobzone Tromsø

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Omdømme Grete Wilsgaard Daglig leder og partner i Jobzone Tromsø"— Utskrift av presentasjonen:

1 Omdømme Grete Wilsgaard Daglig leder og partner i Jobzone Tromsø
Nærmere 13 år i bemanningsbransjen Mer enn 20 års erfaring fra næringslivet i Nord-Norge

2 Omdømme Jobzone: Kompetanseformidler
Sterk merkevare Sterk logo

3 Omdømme Basert på tillit Hva andre mener
Ikke din egen mening eller hva du selv ønsker å formidle Tidkrevende å bygge opp Lett å rive ned Hvorfor er omdømme så viktig for oss? Godt omdømme er basert på opparbeidet tillit. Omdømme er hva andre mener om bedriften din uavhengig av hva du selv ønsker å profilere, hva du formidler eller mener er berettiget. Jobzone har behov for å tiltrekke seg attraktive kandidater for å kunne videreformidle disse til kundene. Vårt omdømme er av vesentlig betydning for å tiltrekke oss den beste arbeidskrafta. Vi arbeider også i et marked der vi driver med rekruttering til faste stillinger. Vårt omdømme er vesentlig for å få god kvalitet på søkere. I vår visjon heter det” Jobzone – bransjens beste arbeidsgiver”. Vi følger våre medarbeidere tett opp under oppdrag. Vi treffer personer i mange faser i livet og vi ønsker å ta hver eneste søker på alvor og gi dem god behandling. Riktig lønn er en selvfølge, men for de fleste er ønsket om å bli sett og trivsel viktigere. Dersom vi ikke etterlever dette, taper vi omdømme og det tar lengre tid før vi får bygget opp nødvendig tillit til de aktuelle kandidatene. Kanskje aldri. Hos oss er kandidater ferskvare og disse må behandles som nettopp det.

4 Omdømme Kontinuerlig bygging og vedlikehold av omdømme
Godt omdømme vesentlig for å få oppdrag Behov for å tiltrekke attraktive kandidater Visjon: ”Bransjen beste arbeidsgiver” Leveranser i forhold til forventninger? Godt omdømme som leverandør av arbeidskraft er vesentlig for vår virksomhet. Et godt omdømme er viktig for å få oppdrag fra kunder, enten de har behov for temporær bemanningsassistanse eller benytte vår kompetanse og bistand i en større rekrutteringsprosess. Vi må kontinuerlig bygge og vedlikeholde vårt omdømme for å bli den foretrukne samarbeidspartner innen bemanning. Det gjelder både overfor kandidater og kunder. Hvis vi leverer det kunden forventer og litt til styrker vi vårt omdømme. Vi må være oppmerksomme på hvilke forventninger vi har skapt for å klare å levere i henhold til våre løfter. Leveranser i forhold til skapte forventninger avgjør omdømmet.

5 Omdømme Stramt arbeidsmarked
Arbeidstakere oppmerksomme på egen betydning Dyktige vil ikke arbeide i bedrift med dårlig omdømme Identifisere seg med Være stolt av I dag er arbeidsmarkedet strammere enn noensinne. Vi har omtrent ikke arbeidsledighet og flere og flere arbeidstakere er blitt mer oppmerksomme på sin egen verdi og betydning for ulike aktører i samfunnet. Dyktige medarbeidere trenger ikke å jobbe i en bedrift eller organisasjon med dårlig omdømme. De fleste ønsker seg en arbeidsgiver man kan identifisere seg med og være stolt av og fortelle andre om på fritida hvor man har sitt daglige virke. Noen aksepterer til og med lavere lønn hos en slik arbeidsgiver enn hos en arbeidsgiver med et dårligere omdømme.

6 Omdømme Kamp om de beste hodene Bedrifter overbyr hverandre
Arbeidstaker velger arbeidsgiver Stiller krav Omdømmet viktig konkurransefaktor Tiltrekke talenter Ivareta dyktige ansatte Kampen står om de beste hodene bedriftene seg imellom og mange overbyr hverandre i lønn og andre incentiver for å skaffe seg de beste. I dag er det slik at arbeidstakerne velger arbeidsgiver i større grad enn tidligere mens arbeidsgivere tradisjonelt har kunnet velge blant mange potensielle arbeidstakere. Nye talenter stiller større krav til sin arbeidsgiver og sin leder. Mange innhenter referanser før et jobbsøk. Hvordan blir ansatte ivaretatt? Bedriftens sosiale profil er av betydning. Slik blir omdømmet til en bedrift en stadig viktigere konkurransefaktor. Man skal ikke bare tiltrekke seg de beste talentene men også beholde de dyktige man allerede har i sin organisasjon. Slik er det også i vår bransje. Mange kandidater registrerer seg hos flere bemanningsbyrå. De gjør valg basert på hvor flinke vi er til å ivareta deres interesser som arbeidssøkere. Gjør vi en dårlig jobb mister vi medarbeidere som går til konkurrentene og vårt omdømme har fått en ripe i lakken.

7 Omdømme Virksomheter med godt omdømme: Får lettere gode medarbeidere
Mer motiverte medarbeidere Flere kunder Økt lønnsomhet Vi ønsker å være bransjens beste arbeidsgiver. Det er en tøff og ambisiøs visjon. Vårt omdømme er helt avgjørende i en konkurranse som aldri har vært tøffere mht å tiltrekke seg den beste arbeidskrafta. Virksomheter med et godt omdømme får lettere gode medarbeidere, har ofte mer motiverte medarbeidere som yter mer, samt flere kunder noe som bidrar til økt lønnsomhet. Ved å levere dyktige og motiverte kandidater til samarbeidspartnere med godt omdømme økes vårt eget. Det betyr samtidig at fallhøyda blir tilsvarende større og dårlige leveranser kan skade den nødvendige tilliten

8 Omdømme Vi ønsker kompetente medarbeidere med realkompetanse
Vi ønsker kompetente medarbeidere med formalkompetanse fra bla Høgskolen i Tromsø og andre undervisningsinstitusjoner med godt omdømme Vi ønsker å formidle kompetanse til bedrifter og organisasjoner med godt omdømme som for eksempel Troms Kraft Dette bidrar til å øke vårt omdømme og vår lønnsomhet

9 Takk for oppmerksom- heten!


Laste ned ppt "Omdømme Grete Wilsgaard Daglig leder og partner i Jobzone Tromsø"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google