Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertJohanne Holen Endret for 9 år siden
1
Svein Erik Setermo
2
Trender i reiselivet Vinter opplever økende etterspørsel –Ekte vinter –Samiske opplevelser –Nordlys –Vinteraktiviteter Muligheter for tilrettelagte naturopplevelser året rundt Kobling mellom by, kultur og natur
5
Målsettinger 2008 Salg –Selge inn 16 000 nye romdøgn –Gjennomføre 7 000 romdøgn –Øke salget med 10 % av tjenester, turer og opplevelser gjennom turistinformasjonen
6
Aktiviteter Markedsføring –Vinter – øke antall besøkende –Kobling kultur, natur og byliv –Forsterke satsningen mot incentive og consentive markedet –Forsterke satsningen mot det norske, nordiske og internasjonale kurs- og konferansemarkedet Tromsø som snuhavn for cruise Videreutvikle Tromsø som cruisedestinasjon Bidra til å etablere flere direkteruter til Tromsø Få på plass booking løsning –pilot høsten/vinteren 2008 Bidra til produktutvikling –Kortferiemarkedet –Produkter som inkluderer flere leverandører (Kort og godt)
7
Utdrag aktiviteter NTW april Imex Frankfurt London Atta
8
Muligheter RDA II –Få til et samlet løft for reiselivet i Tromsøregionen, Troms og Nord-Norge
9
Utfordringer Prosjektfinansiering
12
Aktiviteter i snøen Hundeslede Reinsdyrslede Hesteslede Isfiske Scooterturer Skiturer Trugeturer Offpist Brevandring
13
Samarbeid så langt Midnight Sun Marathon –Samisk uke Nordlysfestivalen –Norwegians direkterute London-Tromsø Erfaring: –Svært positiv
14
Muligheter Felles interesse i markedsføring Økt opplevelse av Tromsøregionen for de besøkende Flere besøkende Større omsetning
15
Utfordringer Ikke god kjennskap til hverandre Liten/ingen informasjonsutveksling Markedsmateriell –Bilder, lenker
16
Produkter gir merverdi Hva er Tromsøregionen uten gode produkter og folk som tør satse? –Tromsø Villmarkssenter –Hav og fjell –Arctic Center –Lyngsfjord Adventure –Lyngen Alp
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.