Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

KP/tk 23.06.2004 Planlegg på forh å n d Kollektivtrafikk i fjordbyen.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "KP/tk 23.06.2004 Planlegg på forh å n d Kollektivtrafikk i fjordbyen."— Utskrift av presentasjonen:

1 KP/tk Planlegg på forh å n d Kollektivtrafikk i fjordbyen

2 Viktige prinsipper KP/tk Planlegg på forh å n d Fjordbyen tilrettelegges for gjennomgående kollektivtrafikk. –del av byens nett. –tilknyttet sentrale knutepunkter

3

4 Viktige prinsipper KP/tk Planlegg på forh å n d Fjordbyen tilrettelegges for gjennomgående kollektivtrafikk. Separat kjørebane for buss og/eller bane. – egen trase eller kollektivfelt – forutsetning for høy kollektivandel – gir punktlig og forutsigbar fremkommelighet – trase tilpasset både trikk og buss. – jernbanespor kan brukes til trikk (kombibane)

5

6 Viktige prinsipper KP/tk Planlegg på forh å n d Fjordbyen tilrettelegges for gjennomgående kollektivtrafikk. Separat kjørebane for buss og/eller bane. Stoppesteder plasseres sentralt i bydelene. –synlig –kort gangavstand –stoppesteder for en eventuell kombibane kan komme i utkanten.

7

8 Viktige prinsipper KP/tk Planlegg på forh å n d Fjordbyen tilrettelegges for gjennomgående kollektivtrafikk. Separat kjørebane for buss og/eller bane. Stoppesteder plasseres sentralt i bydelene. Det må avsettes god plass ved stoppesteder. –universell utforming (stor utfordring på stoppesteder for både trikk og buss) –NB! endestoppesteder

9

10 Viktige prinsipper KP/tk Planlegg på forh å n d Fjordbyen tilrettelegges for gjennomgående kollektivtrafikk. Separat kjørebane for buss og/eller bane. Stoppesteder plasseres sentralt i bydelene. Det må avsettes god plass ved stoppesteder. Bydelene bør få egen brygge for rutegående båt. –Rådhusplassen kan være et alternativ til vippetangen for øybåtene

11


Laste ned ppt "KP/tk 23.06.2004 Planlegg på forh å n d Kollektivtrafikk i fjordbyen."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google