Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Av Roy Hovdan Medier og medietekke

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Av Roy Hovdan Medier og medietekke"— Utskrift av presentasjonen:

1 Av Roy Hovdan Medier og medietekke

2 Group was not exported from SlideRocket

3 Hvordan bli sett og hørt? PPPPPPPPPP 3 De fem P-er

4

5

6 Kilde: Forbruker & Media. Antall i tusen

7 Hvordan bli sett og hørt? PPPPPPPPPP 4 De fem P-er

8 8 De fem P-ene er: P laner og strategier P rofiler P remier P ower kom P etanse

9 P laner og strategier 9 Hvor står vi Hvor vil vi Hva skal vi være - for hvem Hvilke verdier står vi for Hva er unikt for oss Hva er våre nøkkelkvaliteter Hva skal kjennetegne oss Hvem skal vi nå Hvilke kanaler skal vi bruke Når har vi lykkes?

10 Sprikende kommunikasjon Klikk for å redigere tekststiler i malen Andre nivå Tredje nivå Fjerde nivå Femte nivå 11

11 Konsistent kommunikasjon Klikk for å redigere tekststiler i malen Andre nivå Tredje nivå Fjerde nivå Femte nivå 12 Hvem er vi Hva vi sier at vi er Hvordan vi oppleves

12 Hva betyr "strategi og planer" 12 Forbundsløftet - hva sier det om medier Kommunikasjonsplan/medieplan Kommunikasjons-ansvarlige (alle nivåer) Rapportering av medieaktivitet

13 13 P rofiler Profilers betydning kan ikke overvurderes Husk at profiler kan bygges Lokalt, regionalt og sentralt Profilene og teamet rundt dem bør motiveres og stimuleres til god mediekontakt i henhold til overbyggende planer og strategier

14 14 Fjerdeplasser er ikke så stas Men glem ikke å feire de små seiere Lokale/regionale medier hungrer etter "spaltefyll" Kvaliteten må være god Et godt bilde = stor forskjell P remier og resultater

15 15 Ingenting kommer av seg selv Avsett ressurser (tid, folk, penger e.a.) Lag tydelige og god mål Tål motgang Vær tålmodig Rapporter/evaluer jevnlig Ha det gøy underveis Marker milepæler P ower - gjennomføringskraft

16 kom P etanse 16 Satse ordentlig Økt kompetanse på alle nivåer Proaktiv holdning Etablere medie-arbeid som satsingsområde Opplæring/trening Hva er en nyhet Hvordan tenker og prioriterer meida Slik slik at "det virker" Kjennetegn på en godsak Slik selger du inn en sak Hvordan prioritere kanaler og bygge medie- nettverk Medietrening av nøkkelpersoner

17 Takk for meg! 17 Presentasjonen kan lastes ned på:

18 Hovdan.Com Hovdan.Com driver bl.a. med ….strategisk og operativ kommunikasjonsrådgivning ….medietrening, kurs i presentasjonsteknikk og retorikk ….PR og pressehåndtering Roy Hovdan er bl.a. …tidligere journalist i NRK, P4, TVNorge, TV3, Drammens Tidende …utdannet økonom Kontaktpunkter Tel: E-post:


Laste ned ppt "Av Roy Hovdan Medier og medietekke"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google