Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Medier og medietekke Av Roy Hovdan

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Medier og medietekke Av Roy Hovdan"— Utskrift av presentasjonen:

1 Medier og medietekke Av Roy Hovdan www.hovdan.com

2 Group was not exported from SlideRocket

3 PPPPP De fem P-er Hvordan bli sett og hørt?
3

4

5

6 http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley Antall i tusen
Kilde: Forbruker & Media.

7 PPPPP De fem P-er Hvordan bli sett og hørt?
4

8 Planer og strategier Profiler Premier Power De fem P-ene er:
komPetanse 8

9 Planer og strategier Hvor står vi Hvor vil vi
Hva skal vi være - for hvem Hvilke verdier står vi for Hva er unikt for oss Hva er våre nøkkelkvaliteter Hva skal kjennetegne oss Hvem skal vi nå Hvilke kanaler skal vi bruke Når har vi lykkes? 9

10 Sprikende kommunikasjon
Klikk for å redigere tekststiler i malen Andre nivå Tredje nivå Fjerde nivå Femte nivå 11

11 Konsistent kommunikasjon
Klikk for å redigere tekststiler i malen Andre nivå Tredje nivå Fjerde nivå Femte nivå Hvem er vi Hva vi sier at vi er Hvordan vi oppleves 12

12 Hva betyr "strategi og planer"
Forbundsløftet - hva sier det om medier Kommunikasjonsplan/medieplan Kommunikasjons-ansvarlige (alle nivåer) Rapportering av medieaktivitet 12

13 Profiler Profilers betydning kan ikke overvurderes
Husk at profiler kan bygges Lokalt, regionalt og sentralt Profilene og teamet rundt dem bør motiveres og stimuleres til god mediekontakt i henhold til overbyggende planer og strategier 13

14 Premier og resultater Fjerdeplasser er ikke så stas
Men glem ikke å feire de små seiere Lokale/regionale medier hungrer etter "spaltefyll" Kvaliteten må være god Et godt bilde = stor forskjell 14

15 Power - gjennomføringskraft
Ingenting kommer av seg selv Avsett ressurser (tid, folk, penger e.a.) Lag tydelige og god mål Tål motgang Vær tålmodig Rapporter/evaluer jevnlig Ha det gøy underveis Marker milepæler 15

16 komPetanse Opplæring/trening Satse ordentlig
Økt kompetanse på alle nivåer Proaktiv holdning Etablere medie-arbeid som satsingsområde Opplæring/trening Hva er en nyhet Hvordan tenker og prioriterer meida Slik slik at "det virker" Kjennetegn på en godsak Slik selger du inn en sak Hvordan prioritere kanaler og bygge medie-nettverk Medietrening av nøkkelpersoner 16

17 Takk for meg! Presentasjonen kan lastes ned på:
17

18 Hovdan.Com Hovdan.Com driver bl.a. med
….strategisk og operativ kommunikasjonsrådgivning ….medietrening, kurs i presentasjonsteknikk og retorikk ….PR og pressehåndtering Roy Hovdan er bl.a. …tidligere journalist i NRK, P4, TVNorge, TV3, Drammens Tidende …utdannet økonom Kontaktpunkter Tel:  E-post:


Laste ned ppt "Medier og medietekke Av Roy Hovdan"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google