Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertSvein-Erik Andresen Endret for 9 år siden
1
KLIKK REISE Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009
2
Om undersøkelsen Undersøkelsen ble gjennomført på web – lagt ut som sak og annonse på klikk.no/reise Undersøkelsen lå ute i perioden 9.12.08 - 21.03.09 100 respondenter fullførte undersøkelsen Tre personer ble trukket ut som vinnere av et års abonnement på hhv. Vi Menn, Bonytt og Foreldre & Barn
3
Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Reise Klikk Reise vs. konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Ekstraspørsmål – reisevaner og interesser
4
Sammendrag - Demografi De fleste brukerne på Klikk Reise er kvinner (76%) 52% er i alderen 25-39 år 65% er under utdannelse eller har høyere utdannelse 68% er gift eller samboer 55% har barn, 58% av disse har barn 0-6 år Brukerne har høyere husstandsinntekt enn befolkningen generelt (Halvparten har husstandsinntekt mellom 500-999.000 kr.) Brukerne er spredt jevnt over hele landet, men er noe overrepresentert på Vestlandet og i Midt- Norge
5
Sammendrag – Bruksmønster De fleste (48%) har hørt om Klikk Reise via linker/henvisninger fra andre nettsteder 45% besøker Klikk Reise ukentlig Brukerne har interesse for bolig, mat, helse og trening 87% har besøkt andre vertikaler, det er Klikk Mote, Helse og Mat som har vært besøkt mest. 76% har nytte av at Klikk har samlet flere temaområder under ett nettsted 73% kunne tenke seg å motta nyhetsbrev
6
Sammendrag – Inntrykk 79% er fornøyd med Klikk Reise totalt sett, 38% er svært fornøyd Brukerne er generelt veldig fornøyd med Klikk Reise, dvs. de fleste er enige i alle utsagn om Klikk Reise: De fleste er enige i er at Klikk Reise… –…gir inspirasjon –…gir gode tips og ideer –…er troverdig –…har godt redaksjonelt innhold –…gir god underholdning
7
Sammendrag – Konkurrenter Brukerne ble spurt om å vurdere Klikk Reise i forhold til sine konkurrenter når det gjelder innhold, nytteverdi og oversiktlighet. Generelt kan vi si at de opplever Klikk Reise som like bra eller bedre enn sine konkurrenter: –msn.no/reise oppleves stort sett som dårligere –forbruker.no/reise og dagbladet.no/reise oppleves enten som dårligere eller som like bra –vg.no/reise, sol.no/reise og dinside.no/reise oppleves stort sett som like bra Det er svært mange svarer ”vet ikke” på enkelte av disse spørsmålene
8
Sammendrag - ekstraspørsmål Brukerne på Klikk Reise reiser mer utenlands enn befolkningen generelt (88%) Brukerne på Klikk Reise er spesielt interessert i disse ferieaktivitetene: –Soling/bading (63%) –Shopping (49%) –Besøke severdigheter (45%) Brukerne på Klikk Reise reier mer med fly privat enn befolkningen generelt – både innen- og utenlands.
9
Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Reise Klikk Reise vs. Konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Ekstraspørsmål – reisevaner og interesser
10
76% kvinner Base: 100
11
52% er mellom 25 og 39 år Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks 2008.2
12
52% har universitetsutdannelse Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks 2008.2
13
68% er gift eller samboer Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks 2008.2
14
55% har barn Base: 100
15
58% har barn i alderen 0-6 år Base: 54
16
Brukerne har høyere husstandsinntekt enn befolkningen generelt Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks 2008.2
17
Brukerne er spredt over hele landet. Noe overrepresentert på Vestlandet og Midt- Norge Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks 2008.2
18
Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Reise Klikk Reise vs. Konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Ekstraspørsmål – reisevaner og interesse
19
De fleste har hørt om Klikk Reise via linker/henvisninger fra andre nettsteder Base: 100
20
45% er inne på Klikk Reise ukentlig Base: 100
21
Bolig, mat, helse og trening er temaområder som mange av brukerne finner interessant Base: 100
22
87% har besøkt andre vertikaler Base: 100
23
Brukerne besøker også i stor grad Klikk Mote, Helse, Mat og Bolig Base: 100
24
76% har nytte av at Klikk har samlet flere temaområder under ett nettsted Base: 100
25
73% kunne tenke seg å motta nyhetsbrev Base: 100
26
Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Reise Klikk Reise vs. Konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Ekstraspørsmål – reisevaner og interesse
27
79% er godt fornøyd med Klikk Reise totalt sett (38% er svært fornøyd) Base: 100
28
Brukerne er generelt veldig fornøyd med Klikk Reise Base: 100
29
Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Reise Klikk Reise vs. konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Ekstraspørsmål – reisevaner og interesser
30
Innholdet i Klikk Reise oppleves stort sett som bedre eller like bra som konkurrentene Base: 100
31
Klikk Reise oppleves stort sett som mer eller like nyttig som konkurrentene Base: 100
32
Klikk Reise oppleves stort sett mer eller like oversiktlig som sine konkurrenter Base: 100
33
Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Reise Klikk Reise vs. konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Ekstraspørsmål – reisevaner og interesser
34
Brukerne på Klikk Reise reiser mer utenlands enn befolkningen generelt Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks 2008.2
35
Brukerne på Klikk Reise er spesielt interessert i soling/bading, shopping og å besøke severdigheter Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks 2008.2
36
Brukerne på Klikk Reise reiser mer med fly innenlands enn befolkningen generelt Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks 2008.2
37
Brukerne på Klikk Reise reiser mer med fly utenlands enn befolkningen generelt Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks 2008.2
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.