Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

KLIKK REISE Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "KLIKK REISE Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009."— Utskrift av presentasjonen:

1 KLIKK REISE Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009

2 Om undersøkelsen Undersøkelsen ble gjennomført på web – lagt ut som sak og annonse på klikk.no/reise Undersøkelsen lå ute i perioden respondenter fullførte undersøkelsen Tre personer ble trukket ut som vinnere av et års abonnement på hhv. Vi Menn, Bonytt og Foreldre & Barn

3 Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Reise Klikk Reise vs. konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Ekstraspørsmål – reisevaner og interesser

4 Sammendrag - Demografi De fleste brukerne på Klikk Reise er kvinner (76%) 52% er i alderen år 65% er under utdannelse eller har høyere utdannelse 68% er gift eller samboer 55% har barn, 58% av disse har barn 0-6 år Brukerne har høyere husstandsinntekt enn befolkningen generelt (Halvparten har husstandsinntekt mellom kr.) Brukerne er spredt jevnt over hele landet, men er noe overrepresentert på Vestlandet og i Midt- Norge

5 Sammendrag – Bruksmønster De fleste (48%) har hørt om Klikk Reise via linker/henvisninger fra andre nettsteder 45% besøker Klikk Reise ukentlig Brukerne har interesse for bolig, mat, helse og trening 87% har besøkt andre vertikaler, det er Klikk Mote, Helse og Mat som har vært besøkt mest. 76% har nytte av at Klikk har samlet flere temaområder under ett nettsted 73% kunne tenke seg å motta nyhetsbrev

6 Sammendrag – Inntrykk 79% er fornøyd med Klikk Reise totalt sett, 38% er svært fornøyd Brukerne er generelt veldig fornøyd med Klikk Reise, dvs. de fleste er enige i alle utsagn om Klikk Reise: De fleste er enige i er at Klikk Reise… –…gir inspirasjon –…gir gode tips og ideer –…er troverdig –…har godt redaksjonelt innhold –…gir god underholdning

7 Sammendrag – Konkurrenter Brukerne ble spurt om å vurdere Klikk Reise i forhold til sine konkurrenter når det gjelder innhold, nytteverdi og oversiktlighet. Generelt kan vi si at de opplever Klikk Reise som like bra eller bedre enn sine konkurrenter: –msn.no/reise oppleves stort sett som dårligere –forbruker.no/reise og dagbladet.no/reise oppleves enten som dårligere eller som like bra –vg.no/reise, sol.no/reise og dinside.no/reise oppleves stort sett som like bra Det er svært mange svarer ”vet ikke” på enkelte av disse spørsmålene

8 Sammendrag - ekstraspørsmål Brukerne på Klikk Reise reiser mer utenlands enn befolkningen generelt (88%) Brukerne på Klikk Reise er spesielt interessert i disse ferieaktivitetene: –Soling/bading (63%) –Shopping (49%) –Besøke severdigheter (45%) Brukerne på Klikk Reise reier mer med fly privat enn befolkningen generelt – både innen- og utenlands.

9 Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Reise Klikk Reise vs. Konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Ekstraspørsmål – reisevaner og interesser

10 76% kvinner Base: 100

11 52% er mellom 25 og 39 år Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

12 52% har universitetsutdannelse Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

13 68% er gift eller samboer Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

14 55% har barn Base: 100

15 58% har barn i alderen 0-6 år Base: 54

16 Brukerne har høyere husstandsinntekt enn befolkningen generelt Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

17 Brukerne er spredt over hele landet. Noe overrepresentert på Vestlandet og Midt- Norge Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

18 Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Reise Klikk Reise vs. Konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Ekstraspørsmål – reisevaner og interesse

19 De fleste har hørt om Klikk Reise via linker/henvisninger fra andre nettsteder Base: 100

20 45% er inne på Klikk Reise ukentlig Base: 100

21 Bolig, mat, helse og trening er temaområder som mange av brukerne finner interessant Base: 100

22 87% har besøkt andre vertikaler Base: 100

23 Brukerne besøker også i stor grad Klikk Mote, Helse, Mat og Bolig Base: 100

24 76% har nytte av at Klikk har samlet flere temaområder under ett nettsted Base: 100

25 73% kunne tenke seg å motta nyhetsbrev Base: 100

26 Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Reise Klikk Reise vs. Konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Ekstraspørsmål – reisevaner og interesse

27 79% er godt fornøyd med Klikk Reise totalt sett (38% er svært fornøyd) Base: 100

28 Brukerne er generelt veldig fornøyd med Klikk Reise Base: 100

29 Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Reise Klikk Reise vs. konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Ekstraspørsmål – reisevaner og interesser

30 Innholdet i Klikk Reise oppleves stort sett som bedre eller like bra som konkurrentene Base: 100

31 Klikk Reise oppleves stort sett som mer eller like nyttig som konkurrentene Base: 100

32 Klikk Reise oppleves stort sett mer eller like oversiktlig som sine konkurrenter Base: 100

33 Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Reise Klikk Reise vs. konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Ekstraspørsmål – reisevaner og interesser

34 Brukerne på Klikk Reise reiser mer utenlands enn befolkningen generelt Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

35 Brukerne på Klikk Reise er spesielt interessert i soling/bading, shopping og å besøke severdigheter Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

36 Brukerne på Klikk Reise reiser mer med fly innenlands enn befolkningen generelt Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

37 Brukerne på Klikk Reise reiser mer med fly utenlands enn befolkningen generelt Base: 100 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks


Laste ned ppt "KLIKK REISE Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google