Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

KLIKK SAMLIV Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "KLIKK SAMLIV Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009."— Utskrift av presentasjonen:

1 KLIKK SAMLIV Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009

2 Om undersøkelsen Undersøkelsen ble gjennomført på web – lagt ut som sak og annonse på klikk.no/samliv Undersøkelsen lå ute i perioden respondenter fullførte undersøkelsen Tre personer ble trukket ut som vinnere av et års abonnement på hhv. Kamille og Det Nye

3 Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Samliv Klikk Samliv vs. konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet

4 Sammendrag - Demografi De fleste brukerne på Klikk Samliv er kvinner. Halvparten av disse er i alderen år 63% er under utdannelse eller har høyere utdannelse 58% er gift eller samboer, kun 20% er single 49% har barn. Brukerne har husstandsinntekt som befolkningen generelt Brukerne er spredt jevnt over hele landet

5 Sammendrag – Bruksmønster De fleste har hørt om Klikk Samliv via linker/henvisninger fra andre nettsteder 53% besøker Klikk Samliv ukentlig og 13% er inne daglig 80% av brukerne finner helse som et interesant tema 91% har besøkt andre vertikaler, det er Klikk Helse, Mote og Mat som har vært besøkt mest. 82% har nytte av at Klikk har samlet flere temaområder under ett nettsted 67% kunne tenke seg å motta nyhetsbrev

6 Sammendrag – Inntrykk 81% er fornøyd med Klikk Samliv totalt sett, 30% er svært fornøyd Brukerne er generelt veldig fornøyd med Klikk Samliv, dvs. de fleste er enige i alle utsagn om Klikk Samliv: De fleste er enige i er at Klikk Samliv … –…gir god underholdning –…gir gode tips og ideer –…er troverdig –…har godt redaksjonelt innhold

7 Sammendrag – Konkurrenter Brukerne ble spurt om å vurdere Klikk Samliv i forhold til sine konkurrenter når det gjelder innhold, nytteverdi og oversiktlighet. Generelt kan vi si at de opplever Klikk Samliv som like bra eller bedre enn sine konkurrenter: –Side2.no/sexogsamliv og sol.no/sex oppleves stort sett som dårligere –dinside.no/helse/sexogsamliv oppleves enten som dårligere eller som like bra –KK.no og kvinneguiden.no oppleves stort sett som like bra Det er svært mange svarer ”vet ikke” på disse spørsmålene

8 Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Samliv Klikk Samliv vs. Konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet

9 86% kvinner Base: 121

10 51% er mellom 25 og 39 år Base: 121 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

11 Halvparten har universitetsutdannelse Base: 121 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

12 Over halvparten er gift eller samboer Base: 121

13 Halvparten har barn

14 Husstandsinntekt som befolkningen generelt Base: 121 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

15 Brukerne er spredt over hele landet Base: 121 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks

16 Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Samliv Klikk Samliv vs. Konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet

17 De fleste har hørt om Klikk Samliv via linker/henvisninger fra andre nettsteder Base: 121

18 Over halvparten er inne på Klikk Samliv ukentlig Base: 121

19 Helse er et temaområdet som mange av brukerne finner interessant Base: 121

20 91% har besøkt andre vertikaler Base: 121

21 Brukerne besøker også i stor grad Klikk Helse, Mote og Mat Base: 121

22 82% har nytte av at Klikk har samlet flere temaområder under ett nettsted Base: 121

23 67% kunne tenke seg å motta nyhetsbrev Base: 121

24 Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Samliv Klikk Samliv vs. Konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet

25 81% er godt fornøyd med Klikk Samliv totalt sett (30% er svært fornøyd) Base: 121

26 Brukerne er generelt veldig fornøyd med Klikk Samliv Base: 121

27 Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Samliv Klikk Samliv vs. konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet

28 Innholdet i Klikk Samliv oppleves stort sett som bedre enn konkurrentene (men mange vet ikke) Base: 121

29 Klikk sAMLIV oppleves stort sett som mer eller like nyttig som konkurrentene (men mange vet ikke) Base: 121

30 Klikk Samliv oppleves stort sett mer eller like oversiktlig som sine konkurrenter Base: 121


Laste ned ppt "KLIKK SAMLIV Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google