Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Tilstedeværelse og tilgjengelighet i ServiceFrame Lars Johnsrud.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Tilstedeværelse og tilgjengelighet i ServiceFrame Lars Johnsrud."— Utskrift av presentasjonen:

1 Tilstedeværelse og tilgjengelighet i ServiceFrame Lars Johnsrud

2 Formålet med oppgaven Gjøre en brukers tilstedeværelses- og tilgjengelighetsinformasjon tilgjengelig i UserAgent i ServiceFrame Se på fordeler dette kan gi

3 Målet med en slik tjeneste Motta tilstedeværelses og tilgjengelighetsinformasjon fra en bruker Gjøre slik informasjon tilgjengelig for andre brukere og tjenester  Dermed kan disse ta bedre avgjørelser på hvordan de skal kontakte en person

4 I dag Instant messaging (Borte, Ledig, Opptatt) I kalender programmer (I møte)  Informasjonen administreres separat for hver tjeneste

5 Tjenesten Samle slik informasjon på ett sted for hver bruker Alle andre tjenester oppdaterer og henter informasjon på dette ene stedet

6 Tjenesten

7 Informasjonen som skal administreres angår brukeren: Tjenesten ble derfor plassert i UserAgent i ServiceFrame  Lett for andre brukere og tjenester å finne tjenesten

8 Tjenesten

9

10 Funksjonaliteten kan deles i to deler: Hente informasjon fra andre brukere Distribuere informasjon til andre brukere og tjenester

11 Design

12 Mulig bruk i forbindelse med andre tjenester Nyhetstjeneste Sender brukeren nyheter Avhengig av tilstedeværelsesinformasjon

13 Tjenesten kan bidra til Mindre administrasjon Tjenester som tar hensyn til brukeren Effektivitet i hverdagen

14 SPØRSMÅL?


Laste ned ppt "Tilstedeværelse og tilgjengelighet i ServiceFrame Lars Johnsrud."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google