Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Www.hsh-org.no BIT-Møbel Presentasjon av gjennomføring og resultater Torsdag 28.September 2006.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Www.hsh-org.no BIT-Møbel Presentasjon av gjennomføring og resultater Torsdag 28.September 2006."— Utskrift av presentasjonen:

1 BIT-Møbel Presentasjon av gjennomføring og resultater Torsdag 28.September 2006

2 IMPORTANT INITIATIVE TO ENSURE COMPETITIVENESS Produce smarter than other countries Improved access to markets Long-term perspective 90% SME companies Market-driven and user-driven innovation

3 Efficient use of resources Significant effects from public measures Achievement of objectives and utilisation of allocated means Distribution to more than 3000 companies Less than 10,000 NOK per company None of the projects have failed

4 Internationalisition requires improved collaboration National and international standardisation External initiative is essential MARKET- AND USER-DRIVEN R&D IS REQUIRED

5 Results The building sector – 30% reduction of costs The food industry – on an advanced European level The travel industry – accessibility The furniture sector – internationalisation Fishing and aquaculture – effective logistics

6 Tidslinjen i møbelbransjen

7 Finans Prosess Produkt Leveranse Forretningsmodell Allianser Kjerneprosess Støtteprosess Produktprestasjon Produktsystem Salgskanal Brand Service Kundeopplevelse Oppstrøms verdikjede Tradisjonell Innovasjon BIT-Møbel Innovasjon Produktkonfigurering EDIFACT Pricat Portal, system/system Servicenivå, informasjon E-forretningsdrift Verdikjedeintegrering

8 eBusiness og kontinuerlig forbedringsprosess Bransjeprosjektene: intern integrasjon 1 eksternt samarbeid 2 Underleverandør deliver source make deliver source make deliver source plan Kunde side source make deliver Inside plan I 21 [LOG] This slide: © 2003 by BTicino Verdikjedeprosjekter:

9 Utviklingstrinn E-business

10 Linkage between markets

11 Prosesser og kommunikasjon

12 Møbel: Informasjonsflyt og prosesser i verdikjeden - (prinsippskisse)

13 FORSIDE

14 HVA ER BIT-MØBEL?

15 KOMME I GANG

16 REFERANSER

17 Online portal kombinert med EDI Produsent Be om produktinformasjon, konfigurer produkt og få gylding EAN-nummer Butikkmedarbeider Opprett bestilling hos produsent. Transportør Online ordrespørring Inkl. Track & trace mot transportører Ordrebekreftelse via Kundeservice Økonomiavdeling

18 Hvilket produkt? Tilbehør? Når ? Aktiviteter Kundeinformasjon Tidligere kjøp Avtaler Kampanjer Reklamasjoner Artikkelinformasjon Artikkelspørring

19 Order Om förskotts- eller slutbetalning skall ske så anges belopp i ruta ’Betal nå’.

20 Silent Touch I Service Desk/Silent Touch slutförs betalning som angivits i ’Betal nå’ i order- flik i Movex Service Desk.

21 Egen distribusjon...

22 ehandel fra eget studio ?

23 Forhandler-idealet ? Tydelig kategoristruktur Omfattende kundeservice Tilgjengelighetssjekk (omtrentlig lagerstatus) e-handel (men ikke i alle markeder...) ordresporing Nedlasting (Kitchen Planner,...)

24 Ulike tilnærminger til portalløsninger speiler ulike strategier – på begge sider

25 For produsentene: ulike strategier har ulike konsekvenser Strategi Konsekvens Alt. 1Alt. 2Alt. 3 Design og PU... Marketing, merkevarebygging... Distribusjon / ehandel ?... Kunderelasjoner / e- samhandling ?... Produksjon og teknologiutvikling... Logistikk / transport... Lokalisering / sourcing... KONSISTENS

26 e-samhandling mellom produsent og forhandler Struktur ? –Sikre konsistente varekataloger –Sikre konsistent ordre- og distribusjonsbehandling Teknologi ? –Tilgjengelig og kjent (på et generelt nivå)... Men hvem skal ”eie” sluttkunden ? –og hvordan skal verdikjeden se ut ? Hovedutfordringen er strategi – ikke teknologi !


Laste ned ppt "Www.hsh-org.no BIT-Møbel Presentasjon av gjennomføring og resultater Torsdag 28.September 2006."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google