Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertAndreas Erlandsen Endret for 9 år siden
1
Et samarbeidsprosjekt mellom Åfjord og Rissa videregående skole
2
Liker du meg?...
3
Yrkesfag – lese- og skriveferdigheter Dårligere ferdigheter Negativ skoleerfaring Lavt selvbilde Lav motivasjon for skolefag, spesielt fellesfag Årsaker til dette?
4
Variasjon Fra kartlegging via variert metodikk til digitale mapper læringstrykk Kartleggeren Skriverammer Begrepstrening Lydfiler Glogster/blogg etc. Digitale mapper på Fronter som sluttvurdering
5
What do you think about this work? I like this way of an English writing day. You do not get exercises on a piece of paper, as you usually get. I liked this way better because you do not have to “stress” write a whole story at the same day. In a day like this, we can go deeper in to English spelling and how the different genre shall be. I think I have learned more today than I have learned from an old school English writing day.
6
Metodisk struktur – med åpning for kreativitet Skriverammer Fisken Sist helg Nyttårsraketter – drøftingsartikkel My working week American Values – ST Evalueringskriterier Lydfiler Lydfil 1 Glogster Scotland The Electromagnetic Speaker
7
Kreativt kaos
8
Å være i en læringsprosess – fra frustrasjon til frie valg Et spennende møte med gode kompetansemiljøer med samme praksisfelt Frustrasjon - utfordring å stå i endring Terskel å komme opp Opp et trinn Så noe å bygge videre på Evner da å ta imot mer hjelp av kompetansemiljøet Eierforhold til teorien, sette praksis til teorien Ta regien selv, da kommer ideene
9
Forts. Arbeidstrykk Ting tar tid Nye metoder og planer Viktig med støtte – noen må ha tro på det vi gjør – uttale dette Observasjoner i klasserommet PPT NTNU/PLU Yrkesretting - aktualisering Trygghet ifht læreplantolkning og frigjøring fra læreboka Utviklingsarbeid = tid + eierforhold
10
Wiki http://othprosjektet.wikispaces.com/
11
Diskusjonsoppgaver Hvilke forutsetninger må være tilstede for at et utviklingsprosjekt som det vi har presentert skal lykkes? Med bakgrunn i det som nå er presentert – i hvilken grad og hvordan kan noe av det brukes i din undervisning/i din arbeidssituasjon?
12
Forankring og motivasjon hos medarbeidere Gode metodiske grep i språklæringen, relasjonskvalitet og læringsstøttende underveisvurdering og en sluttvurdering som er relevant i forhold til framtidig yrkesutøvelse Godt samarbeid med kompetansemiljøene Prosjektet fører til en bedre arbeidssituasjon for lærerne Endringsvilje hos lærerne
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.