Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertVictoria Hoff Endret for 9 år siden
1
eCall – hva er det og hva betyr det for nødmeldetjenesten
eCall – hva er det og hva betyr det for nødmeldetjenesten . Egil Bovim KoKom
2
Pan-European eCall Bergen, 15.mars 2011
3
Pan-Europeisk eCall med tjenesteyter
Nødmelde sentral Tjenesteyter Medisinsk informasjon Forsikring Pårørende Osv Bergen, 15.mars 2011
4
Tredjepartstjenester
Nødmelde sentral Vurdering Kontakt nødmeldetjenesten Tilleggstjenester Tredjeparts leverandør Bergen, 15.mars 2011
5
Norges krav Nødmelde sentral Tredjeparts leverandør Vurdering
Kontakt nødmeldetjenesten Tilleggstjenester Tredjeparts leverandør Bergen, 15.mars 2011
6
Fremdrift EU En del til felles med nødnettet Direktiv eller ikke
Paneuropeisk eller tredjepart EU-prosjekt på gang Bergen, 15.mars 2011
7
Utfordringer Konfidensialitet Falske positive Internasjonal roaming
Bergen, 15.mars 2011
8
Utestående temaer Hvem skal motta eCall
Skal vi akseptere tredjeparts eCall? Hvordan håndteres andre nasjonaliteter i Norge? Hvordan nasjonaliseres nordmenn i andre land? Bergen, 15.mars 2011
9
eCall som katalysator Krever håndtering av operasjonelle data utover posisjon Krever teknologi for mottak av data In-band modem SMS Vil dermed åpne for andre løsninger Bergen, 15.mars 2011
10
Hva katalyseres? SMS og nødmeldetjeneste Watch this space
Total Conversation Reach 112 Bergen, 15.mars 2011
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.