Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertStine Christiansen Endret for 9 år siden
1
Multidimensional transfer functions in volume rendering of medical datasets
2
Hva oppgaven går ut på Teste ut forskjellige flerdimensjonale transfer funksjoner Se på hvordan flerdimensjonale transfer funksjoner kan genereres automatisk
3
Hva slags funksjoner er aktuelle? Voxel verdi – voxel gradient Voxel verdi – voxel gradient – voxel dobbelt derivert Voxel verdi – voxel posisjon Voxel verdi – lys
4
Simian
5
Raycasting på GPU Tegn forsiden av fargekuben til et buffer Tegn baksiden av fargekuben til et buffer Trekk forsiden fra baksiden lagret i et buffer Tegn forsiden igjen med raycaster shaderen
6
Raycaster shader uniform sampler2DRect vmap; uniform sampler3D voltex; uniform sampler1D tf; void main(void) { float intervalSize = 0.01; vec2 wincoord = gl_FragCoord.xy; vec4 dir = texture2DRect(vmap, wincoord); vec3 direction = vec3(dir.rgb*intervalSize); float steps = dir.a*(1.0/intervalSize); vec3 rgb; float alpha = 0.0; vec3 new_pos = gl_Color.rgb; for(int i=0; i<steps; i++) { float voxel = texture3D(voltex, new_pos).a; vec4 tf_value = texture1D(tf, voxel); rgb = rgb + (1-alpha) * tf_value.a * tf_value.rgb; alpha = alpha + tf_value.a * (1-alpha); new_pos += direction; } gl_FragColor = vec4(rgb, alpha); }
7
Geforce 6600GT NV43 på 500MHz 256Mb GDDR3 RAM 146 millioner transistorer 8 pixel pipelines 3 vertex shadere 14.4 Gb/s Shader model 3.0
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.