Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Ung i BKK 19. oktober 2012. Om prosjektet Ambassadørnettverk Høstkampanje Demo Idemyldring Agenda.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Ung i BKK 19. oktober 2012. Om prosjektet Ambassadørnettverk Høstkampanje Demo Idemyldring Agenda."— Utskrift av presentasjonen:

1 Ung i BKK 19. oktober 2012

2 Om prosjektet Ambassadørnettverk Høstkampanje Demo Idemyldring Agenda

3 Daglig foretas det ca. 1 million reiser i Bergensområdet

4 3% sykler

5 10% er passasjer i privatbil

6 12% reiser kollektivt

7 19% går

8 56% er sjåfør i privatbil

9 Det å kjøre alene i fremtidens bytrafikk bør bli en uvane! -Arild Eggen, Statens vegvesen I rushtiden sitter det i snitt 1,17 personer i hver bil

10 Bergenstrafikken kan øke med 40% frem til 2030

11 Smarttelefoner med GPS og internett gir nye muligheter Flere apper kobler allerede sjåfører og passasjerer Statens vegvesen utvikler egne løsninger: – Samkjøringsappen HentMeg – Offentlig Samkjøringsplattform (OSP) skal koble sammen samkjøringsapper, og på sikt også taxi og kollektivtransport Bergenspiloten skal prøve ut samkjøringsapper og gjøre samkjøring til et reelt alternativ Prosjektet Spontan Samkjøring skal bruke moderne teknologi for å bedre utnytte de ledige setene Bergen er pilotby og verdensledende på spontan samkjøring!

12 Deltakere i Spontan Samkjøring

13 Dere kan benytte 2+ felt og komme fortere frem i rushtiden Du sparer bompenger og utgifter til drivstoff og vedlikehold Du får muligheten til å bli kjent med andre Du kan vinne flotte premier i kampanjeperioden Du kan selv velge hvem du vil dele bil med Du forplikter deg ikke til å reise samme rute til samme tid hver dag Du er med på å redusere kø og forurensning i Bergen Det er mange fordeler ved å delta i Spontan Samkjøring

14 Ambassadørene skal: – Støtte og være sparringspartner for bedriftskontaktene – Gi brukerstøtte til samkjørere fra sin bedrift / være superbrukere – Rekruttere nye samkjørere Ambassadørene får: – Ambassadørperm med mye informasjon – Eget forum på nettsiden – Egne insentiver (gavekort basert på hvor mange aktive samkjørere de har hatt siste måned) – Være først til å få tilgang til ny teknologi – Ambassadørsamlinger og tilgang til andre ambassadører Ambassadørnettverk

15 Ambassadørnettverket har fått en pangstart Vi har ambassadører hos Avinor, Ceragon, Hansa Borg, Odfjell Drilling og Reinertsen Sammen med bedriftskontaktene har de avholdt stands, samkjøringsverksteder og infomøter. Reinertsens ambassadører ble intervjuet for Byavisen, Odfjell Drilling og Reinertsens ble intervjuet for Vegen og Vi

16 9. oktober november Mål: – 300 deltakere (vårkampanjen: 150) – 200 aktive (vårkampanjen: 66) – 100 turer i løpet av en uke (vårkampanjen: 46) Insentiver: – Ukespremier trukket blant dem som har samkjørt minst to ganger den uken – Trekninger og premier også på slutten av kampanjen Høstkampanje – generell info

17 DEMO

18

19 IDEMYLDRING

20 Hva er deres beste ide for å gjøre spontan samkjøring mer utbredt?


Laste ned ppt "Ung i BKK 19. oktober 2012. Om prosjektet Ambassadørnettverk Høstkampanje Demo Idemyldring Agenda."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google