Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Møte for samkjøringsambassadører 12. september 2012
2
Presentasjonsrunde Hva er Spontan Samkjøring? Ambassadørrollen Teknologi Veien videre Agenda
3
Presentasjonsrunde
4
Daglig foretas det ca. 1 million reiser i Bergensområdet
5
3% sykler
6
10% er passasjer i privatbil
7
12% reiser kollektivt
8
19% går
9
56% er sjåfør i privatbil
10
Det å kjøre alene i fremtidens bytrafikk bør bli en uvane! -Arild Eggen, Statens vegvesen I rushtiden sitter det i snitt 1,17 personer i hver bil
11
Bergenstrafikken kan øke med 40% frem til 2030
12
Mindre tid tapt i kø Mindre utslipp og forurensning God helsegevinst Mer effektiv fordeling av midler til veibygging og vedlikehold Samfunnet har mye å vinne på færre biler
13
Smarttelefoner med GPS og internett gir nye muligheter Flere apper kobler allerede sjåfører og passasjerer Statens vegvesen utvikler egne løsninger: – Samkjøringsappen HentMeg – Offentlig Samkjøringsplattform (OSP) skal koble sammen samkjøringsapper, og på sikt også taxi og kollektivtransport Prosjektet Spontan Samkjøring skal bruke moderne teknologi for å bedre utnytte de ledige setene Bergen er pilotby og verdensledende på spontan samkjøring!
14
Man vet hvem man samkjører med på grunn av forhåndsregistrering Man kan begrense hvem man ønsker å matches med (kjønn, rating osv) Passasjeren kan planlegge på forhånd og vet når det kommer noen som skal riktig vei Det kan gis insentiver til sjåfør og passasjer Spontan samkjøring har flere fordeler over tradisjonell haiking
15
Dere kan benytte 2+ felt og komme fortere frem i rushtiden Du sparer bompenger og utgifter til drivstoff og vedlikehold Du får muligheten til å bli kjent med andre Du kan vinne flotte premier i kampanjeperioden Du kan selv velge hvem du vil dele bil med Du forplikter deg ikke til å reise samme rute til samme tid hver dag Du er med på å redusere kø og forurensning i Bergen Det er mange fordeler ved å delta i Spontan Samkjøring
16
Ambassadørene skal: – Støtte og være sparringspartner for bedriftskontaktene – Gi brukerstøtte til samkjørere fra sin bedrift / være superbrukere – Rekruttere nye samkjørere Ambassadørene får: – Ambassadørperm med mye informasjon – Eget forum på nettsiden – Egne insentiver (gavekort basert på hvor mange aktive samkjørere de har hatt siste måned) – Være først til å få tilgang til ny teknologi – Ambassadørsamlinger og tilgang til andre ambassadører Ambassadørnettverk
17
Og nå noe helt nytt… PRESENTASJON FRA AVEGO
18
24. september UTSATT TIL FØRSTE MANDAG ETTER AVEGO 3 KOMMER SOM NEDLASTING, SANNSYNLIGVIS 1 ELLER 8. OKTOBER– 30. november Foreløpige mål: – 300 deltakere (vårkampanjen: 150) – 200 aktive (vårkampanjen: 66) – 100 turer på en uke som maks (vårkampanjen: 46) Ukespremier (ca kr 250) trukket blant dem som har samkjørt minst to ganger den uken Kvalifikasjon til ukestrekning gir også ett lodd pr uke til trekninger på slutten av kampanjen Mulighet for å fokusere på ulike «korridorer», f.eks. Os – Kokstad Høstkampanje – generell info
19
Hva ønsker din bedrift å gjøre og når? Eksempler: – Stand – Infomøte – Samkjøringsverksted – Intern kommunikasjon – Interne aktiviteter (eks. Odfjell Drilling) – Interne insentiver Høstkampanje – bedriftsspesifikke aktiviteter
20
Bli kjent med Avego 3.0 Diskuter internt hvordan dere ønsker å drive høstkampanjen hos dere Fyll ut bedriftsinformasjon og send til Inki Inki sender dere informasjon om samkjørere hos deres bedrifter Jevnlige ambassadøraktiviteter Veien videre
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.