Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

RYLA SOM REKRUTTERINGSBASE Bjørnar Nyborg, Halden RK Leder RYLA 2009-2010.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "RYLA SOM REKRUTTERINGSBASE Bjørnar Nyborg, Halden RK Leder RYLA 2009-2010."— Utskrift av presentasjonen:

1 RYLA SOM REKRUTTERINGSBASE Bjørnar Nyborg, Halden RK Leder RYLA 2009-2010

2 RI Presidentens visjon og mål Å utrydde polio Å fremme anerkjennelse for Rotarys innsatser og forbedre Rotarys offentlige omdømme Å øke Rotary’s muligheter for å gjennomføre serviceinnsatser Å øke antall medlemmer globalt – både i antall og kvalitet Å vektlegge Rotary’s engasjement for yrkestjeneste Å videreutvikle lederevner innenfor RI Å omsette den strategiske planprosessen for å sikre kontinuitet

3 Historikk RYLA 1990. Første RYLA seminar i D 2260. 10 deltakere 1990 – 1999. 6 RYLA seminarer. Til sammen 96 deltakere 4 år uten RYLA seminar 2000 - 2009. 10 RYLA seminarer. 363 deltakere 2008. 35 deltakere fra 28 klubber 2009. 53 deltakere fra 41 klubber

4 Kvalitet RYLA seminaret har allerede et kvalitetsstempel Gode og proffesjonelle foredragsholdere Deltakeraktiviteter God organisering RYLA diplomet er attraktivt å ha på CVen RYLA bør kunne videreutvikles og bygges ut både kvalitativt og kanskje særlig kvantitativt

5 Målsetting D2260 Aldersgruppe: 18- 30 år men primært 18 – 24 år Kandidater som har vist initiativ, evne og vilje til sosialt medansvar og interesse for ledelse. Feks. Fra idrett, speider, musikkorps, elevråd, politikk eller arbeids-/næringsliv Selektert gruppe Målsetting 2010: 60 deltakere Antall deltakere 2010 – 2019. 600 (Estimert)

6 Potensiale RYLA deltakerne har vist seg å være svært ressurssterke ungdommer Deltakerne demonstrerte imponerende kunnskaper Engasjerte og motiverte seminardeltakere Svært mange hadde et bevist forhold til seg selv som leder De fleste RYLA deltakere vil etter hvert framstå som samfunnsaktører, ledere, meningspåvirkere, etc etc ROTARYs ”investering” i positive RYLA deltakere gir direkte og indirekte effekt både på kort og lang sikt.

7 Klubbenes arbeid -Prioritere RYLA -Gjøre RYLA kjent i lokalmiljøet -Sende gode kandidater til RYLA -Holde kontakt med RYLA deltakere -Invitere RYLA deltakere til møter arrangementer -Promotere RYLA diplomet -Støtte Rotaract

8 RYLA som varemerke -Rotary investerer i ungdommen -Rotary står for kvalitet -Rotary utvikler framtidige ledere -Rotary arbeider langsiktig Ungdom, aktivitet, kvalitet, ledelse, framtid - -

9 RYLA - EN STRATEGI FOR ROTARY RYLA kandidatene vil være en viktig rekrutteringsbase for Rotary direkte og indirekte både på kort og lang sikt RYLA skaper et ungt og positivt inntrykk av ROTARY Bevist satsing på RYLA vil skape anerkjennelse for Rotary og forbedre Rotarys omdømme i samfunnet


Laste ned ppt "RYLA SOM REKRUTTERINGSBASE Bjørnar Nyborg, Halden RK Leder RYLA 2009-2010."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google