Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

1 March 2010 STRATEGISK PLAN Revidert ROTARY INTERNATIONAL “ This is a changing world. We must be prepared to change with it” Paul Harris, 1935.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "1 March 2010 STRATEGISK PLAN Revidert ROTARY INTERNATIONAL “ This is a changing world. We must be prepared to change with it” Paul Harris, 1935."— Utskrift av presentasjonen:

1 1 March 2010 STRATEGISK PLAN Revidert ROTARY INTERNATIONAL “ This is a changing world. We must be prepared to change with it” Paul Harris, 1935

2 2 March 2010 Dersom unge ledere skulle starte en frivillig serviceklubb i dag… Strategisk tenkning

3 3 March 2010 Image and brand recognition Hvordan kan Rotary være førstevalget for knappe frivillige ressurser?

4 4 March 2010 Etablér en visjon Rotarys visjon er å være førstevalget blant serviceorganisasjoner, med dynamiske, handlings- orienterte klubber, hvis innsats forbedrer liv i samfunn verden over.

5 5 March 2010 Rotarys kjerneverdier Full definitions can be found at www.rotary.orgwww.rotary.org Rotarianer KameratskapIntegritetLederskapServiceMangfold

6 6 March 2010 Rotarys formålsparagraf Vi yter service til andre, promoterer integritet, og fremmer verdensforståelse, goodwill og fred, gjennom vårt fellesskap av forretnings-, yrkes- og lokalsamfunnsledere.

7 7 March 2010 Back to Basics Priorities & Goals Støtte og styrke klubbeneFokusere på- og øke humanitært arbeid innen fokusområdene Øke allmennhetens kunnskap og bevissthet om Rotary  Foster club innovation and flexibility  Balance activities in all four Avenues of Service  Promote membership diversity  Improve member recruitment and retention  Develop leaders  Extend Rotary  Encourage strategic planning at club and district levels  Eradicate polio  Increase sustainable service focused on in oYouth and young adults oThe Rotary Foundation ’ s six areas of focus  Expand strategic partnerships and cooperative relationships  Create significant projects both locally and internationally  Unify image and brand awareness  Publicize action- oriented service  Promote core values  Emphasize vocational service ideal  Encourage clubs to promote their networking opportunities and signature activities

8 8 March 2010 Bigger, Better, Bolder Clubs Større, bedre, dristigere klubber

9 9 March 2010 Større klubber 1.Utvide medlemskap (alder, kjønn, etnisitet, rase) 2.Forbedre rekrutteringen 3.Forbedre bibeholdelse

10 10 March 2010 Bedre klubber 1.Balansere de 4 tjenesteveiene 2.Promotere kjerneverdiene 3.Lage langtidsplaner 4.Utvikle ledere 5.Differensiere oss selv – ha et ensartet image. Et produkt vi er “stolte av”

11 11 March 2010 Dristigere klubber 1.Fleksible og nyskapende 2.Handlingsorienterte 3.Betydningsfulle, bærekraftige prosjekter 4.Promotere nettverksmuligheter og egenartsaktiviteter.

12 12 March 2010 Våre klubber – Bold or Old? Engasjement eller fremmøte? For strukturerte, eller har vi det moro mens vi holder på? Representative i våre ulike lokalsamfunn? Et godt miljø for nye medlemmer? Inspirerende prosjekter og programmer?

13 13 March 2010 Å være en rotarianer Hvorfor ble jeg med? Hva er det jeg tilhører? Hvorfor er jeg her? Hvorfor forblir jeg her? Hvorfor deler jeg ikke gleden ved å være med i Rotary og yte service ved å spørre noen om å bli med?

14 14 March 2010 Hvorfor gjør jeg dette?

15 15 March 2010 For å skape en bedre verden!


Laste ned ppt "1 March 2010 STRATEGISK PLAN Revidert ROTARY INTERNATIONAL “ This is a changing world. We must be prepared to change with it” Paul Harris, 1935."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google