Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Hva tenker du på ?. Omdømmebygging i lokalidretten Tanker rundt Rolvsøy IF.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Hva tenker du på ?. Omdømmebygging i lokalidretten Tanker rundt Rolvsøy IF."— Utskrift av presentasjonen:

1 Hva tenker du på ?

2 Omdømmebygging i lokalidretten Tanker rundt Rolvsøy IF

3 Omdømmebygging i lokalidretten Sett i forhold til hva/ hvem:  Medlemmer - utøvere  Trenere og tillitsvalgte  Foresatte  Andre idretter/ klubber  FRID – ØIK – ØFK- Region Øst, håndball  Offentlige: støtteordninger, hjelpeinstanser, skoler  Nærmiljøet/ naboer  Næringslivet

4 OMDØMME = SUM AV OPPFATNINGER

5 Hvordan dannes og påvirkes omdømmet? Hva gjør vi ? Erfaringer Kvalitet Service og opplevelse Verdi for pengene Hva sier vi sjøl vi gjør ? Klubbens kommunikasjon Reklame Nettsider Samfunnsansvar Hva sier andre ? Medieomtale Trykte medier TV/radio Nettmedier, blogger etc. ”Fra kæll til kæll” Ulike gruppers oppfatninger Liker Stoler på God følelse for OMDØMME

6 Bygger innenfra og ut Setter tydelige verdier Kommuniserer mer og bedre Viser aktivt samfunnsansvar Bruker media bevisst Lytter aktivt til omgivelsene Holder det de lover OMDØMMETILTAK

7

8 ROLVSØY IF ”FLEST MULIG, LENGST MULIG” STOR BARN- OG UNGDOMSGRUPPE PÅ 370 MEDLEMMER AKTIVITETSFOKUSERT SOSIALT FORANKRET UTFORDRINGER FOR ALLE, UT I FRA ØNSKER OG NIVÅ.

9 Forutsetninger Idrettens grunnverdier Barneidrettsbestemmelsene og rettighetene (5-12 år) Retningslinjer for ungdom (13-19 år) Breddeformelen (Trivsel, Trygghet og Tilhørighet) Felles retningslinjer I klubben

10 ” LAGBYGGING” SPISSKOMPETANSE KOMPLEMENTÆRE FERDIGHETER GRUPPAS HUMANKAPITAL Gjøre hverandre gode. Med utgangspunkt i det beste for gruppa ”Sammen er vi gode”

11 GRUPPAS CELLE FORELDRE/ FORESATTE TRENERE/ LEDERE UTØVERE

12 Idrettslag Klubbprofil Barn og Ungdom Sportslige- og sosiale aktiviteter Lavterskel - aktiviteter Andre frivillige organisasjoner Foreldre/ foresatte Skoler i nærmiljøet Samarbeids- klubber i nærmiljøet Nærmiljø- / Lokalmiljø Arenabygging Næringslivet

13

14 Leder Prøver å være : Synlig Engasjert Inkluderende Kreativ- aktivitet Raus : - ) Delegerende

15 Hva skal vi vektlegge Hvem er vi ? Hva sier vi ? Hva gjør vi ? Sum = Felles holdninger og verdier Alfa og omega: Møte med mennesker Språket er alt

16

17 Bedre leveranser enn forventninger

18 =


Laste ned ppt "Hva tenker du på ?. Omdømmebygging i lokalidretten Tanker rundt Rolvsøy IF."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google