Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertHaldis Mortensen Endret for 9 år siden
1
WHY WE’RE STRENGTHENING ROTARY
2
OBJECTIVES Clarify what Rotary stands for, how it’s different and why people should care Elevate awareness and understanding Motivate, engage and inspire current and prospective members, donors, strategic partners and staff
3
SURVEY RESULTS Never Heard of Rotary Know Name Only Some Familiarity
4
CHALLENGE NOT EARNING FULL CREDIT FOR OUR GOOD WORK Harder to reach our full potential
5
PRIMARY REASONS PEOPLE JOIN ROTARY… Why did you initially join Rotary? To positively impact my community Friendship and fellowship Professional networking/ business development opportunities To have a positive impact globally Potential for personal/ professional recognition Development and training opportunities 10% 0% 30% 20%
6
…ARE THE SAME REASONS THEY STAY ROTARIANS Why do you stay with Rotary? To positively impact my community Friendship and fellowship Professional networking/ business development opportunities To have a positive impact globally Potential for personal/ professional recognition Development and training opportunities 10% 0% 30% 20%
7
FINDINGS Rotarians are responsible leaders Define by mindset Connecting always will be a driving force behind Rotary Rotary creates community impact on a global scale
8
ESSENCE STATEMENT Rotary unites leaders from all continents, cultures and occupations to exchange ideas and take action for communities around the world.
9
Ta utgangspunkt i Web-side
10
Rotary.org
13
Teknologi endrer kommunikasjon © morganimation – Fotolia.com
14
Facebook 1,2 milliarder aktive brukere på Facebook hver måned. Over 75 % av Facebooks trafikk går gjennom mobil. Det er ca. 2,6 millioner aktive nordmenn på Facebook hver dag, og statistikken tilsier at nesten 2 millioner av oss bruker Facebook i mobilen. 54 % av norske storbedrifter er på Facebook. Annonseomsetningen på Facebook forventes å nå 1 milliard NOK i 2014.
15
Facebook - 271000Liker www.facebook.com/rotary www.facebook.com/rotary
16
D 2310 på Facebook
17
Linkedin 259 millioner bruker LinkedIn på verdensbasis (57 mill. i Europa). Ca. 1 million nordmenn har registrert profil. Ca. 38 % logger inn via mobilen. Mer enn 3 millioner bedrifter har LinkedIn Company Page
18
Linkedin – 46 377 medlemmer
19
D 2310 på Linkedin
20
Youtube YouTube finnes på 61 språk i 56 land. 40 % av alle videoer på YouTube ses i mobilen. De har mer enn 1 milliard unike brukere i måneden. Vi ser 6 milliarder videoer på YouTube hver eneste dag, og en gjennomssnittbesøker blir på siden i 16,4 minutter. YouTube når flere seere mellom 18-34 år enn noen tv-kanal.
22
Hvorfor sosiale medier? Involvere Promotere Rekruttere Innovere Etablere Analysere Eksponere Informere
24
“If Rotary is to realize its proper destiny, it must be evolutionary at all times, revolutionary on occasions.” Paul Harris, Founder of Rotary
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.