Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Bakgrunn –Åpen, ærlig og tydelig Status –Hvor er vi ? –Hvor skal vi ? Proaktiv adferd –Hvordan være i forkant ? Logistikkpartner –Hvordan tjenester på.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Bakgrunn –Åpen, ærlig og tydelig Status –Hvor er vi ? –Hvor skal vi ? Proaktiv adferd –Hvordan være i forkant ? Logistikkpartner –Hvordan tjenester på."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 Bakgrunn –Åpen, ærlig og tydelig Status –Hvor er vi ? –Hvor skal vi ? Proaktiv adferd –Hvordan være i forkant ? Logistikkpartner –Hvordan tjenester på nettsiden Futurum kan bidra til å forenkle hverdagen. - Aktiv bruk av nettjenester i hverdagen forenkler….

3 Fullstendig datafangst i sanntid har skapt grunnlaget for informasjonstjenester Bransjens beste og mest omfattende kontrollpunktkjede, i kombinasjon med sanntidsinformasjon på alle sendinger, setter Tollpost Globe i posisjon til å tilby et unikt spekter av informasjonstjenester. Løsningen gir oss også mulighet til direkte kommunikasjon mot våre sjåfører, som igjen gjør oss i stand til å være fleksible for kunden og kundes kunder.

4 Fullstendig kontrollpunktkjede, med inntil 7 kontrollpunkter Kunde Tollpost Globe avsenderterminal Parti / direkte fremføring Direkte distribusjon Kunde Tollpost Globe mottakerterminal KP.1 Hentet Kp.2 Inn på terminal Kp.3 Inn på container Kp.4 Inn på terminal Kp.5 Opplastet på bil Kp.6 Levert m/POD Samlast Direkte spredning Tollpost Globe Servicepartner Kp.7 Utlevert privat mottaker m/POD Kunde

5 Enkel hentebestilling –En tjeneste utviklet spesielt med tanke på retur/ forsendelser mellom avdelinger ect Miljøregnskap –Regnskap over dine miljøutslipp Futurum siden –Futurum medlemmers egen nettside med spesiell tilpasset informasjon. Avtale om utkjøring –Mottaker kan avtale utkjøring på web fram til kl 23:00 og få lev varer dagen etter. Nyheter,tollpost.no - våren 2008

6 Aktiv leveransestatus til mottakere Sendingsstatistikk med leveringsstatus Konsernkundenummer i flere tjenester Generell forbedring brukervennlighet Planlagte nyheter/ forbedringer

7 Aktive informasjonstjenester er abonnementstjenester hvor du mottar automatisk tilbakemelding via e-post eller SMS. Leveransestatus –status på sending Lossestatus –viser evt. avvik mellom EDI informasjon og faktisk mengde hentet Mottaksstatus –melding til varemottaker om at sending er satt i trafikk Proaktiv adferd Informasjonstjenester

8 Sendingsstatistikk Kvalitetsstatistikk Omsetningsstatistikk Totaloversikt SLA Miljøregnskap Ledelsessystem – Tollpost Futurum siden…

9 Aktiv LeveranseStatus er en e- post til avsender som melder evt. forsinkelse i forhold til Ruteplanen Fra e-postmeldingen kan klikke deg videre til spor sending som viser hvor i varestrømmen sendingen befinner seg Dette setter avsender i posisjon til å kontakte kundene sine, og fortelle at varene dessverre ikke kommer før i morgen Proaktiv adferd Aktiv leveransestatus

10 Logistikkpartner SLA oppfølging Hovedhensikten med SLA er å igangsette og sikre kontinuerlige forbedringsprosesser. SLA målinger og evalueringsprosesser gir føringer for forbedringsarbeidet.

11 - et ledelses og informasjonssystem for dine forsendelser hos oss: Leveringskvalitet Informasjonskvalitet Fakturakvalitet Servicekvalitet Mengder Kostnader Enhetskostnader Logistikkpartner Tollpost Totaloversikt

12 Kvalitetsstatistikk

13

14


Laste ned ppt "Bakgrunn –Åpen, ærlig og tydelig Status –Hvor er vi ? –Hvor skal vi ? Proaktiv adferd –Hvordan være i forkant ? Logistikkpartner –Hvordan tjenester på."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google