Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Malverk intern produktopplæring. Formål Hensikten er at vi utvikler en standardisert opplæringsmodell, som sikrer at aktuell målgruppe (salg, implementeringspersonell,

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Malverk intern produktopplæring. Formål Hensikten er at vi utvikler en standardisert opplæringsmodell, som sikrer at aktuell målgruppe (salg, implementeringspersonell,"— Utskrift av presentasjonen:

1 Malverk intern produktopplæring

2 Formål Hensikten er at vi utvikler en standardisert opplæringsmodell, som sikrer at aktuell målgruppe (salg, implementeringspersonell, kundeservice osv.) mottar en pedagogisk riktig og tilpasset opplæring. Opplæringsguiden beskriver hvilket innhold og hvilken struktur opplæringen skal ha for ulike målgrupper. I tillegg utvikles en standard oppbygning på power points, kursmateriell osv. Slik kan den som skal holde et kurs, enkelt fylle inn innhold. 2 Hvorfor ønsker vi å benytte en standardisert opplæringsmodell?

3 Målsetning med opplæringen Hva skal deltakerne ha kunnskap om etter gjennomført opplæring? 3

4 Innhold Hva skal opplæringen handle om? 4

5 Metode Hvordan kan opplæringen gjennomføres? 5

6 Det praktiske og ressursbruk Hva skal Sales & Customer Support levere? Bidrar med faglig veiledning og råd til ulike utdanningsopplegg Utvikler spørsmålssett for kursevaluering som omhandler; faglig utbytte, hvordan prosessen opplevdes og kursholders formidlingsevne Sender elektronisk kursevaluering når kurset er gjennomført Har ansvar for å oppgradere eksisterende nettkurs med ny funksjonalitet ev tar ansvar for å utvikle nye kurs, i samarbeid med PA, dersom dette er besluttet av FA. Hvem kan gjennomføre opplæringen? Forretningssiden gjennomfører som hovedregel opplæringen Praktisk tilrettelegging som ivaretas av kursholder Bestille internt møterom med nødvendige fasiliteter (ev PC til deltakerne, grupperom osv.) Beregne behov for tid og sende innkalling til deltakere 6

7 Faglig progresjon /oppfølging 7 Bevarkunnskapen Anbefaling Glemselskurven

8 Produktopplæring Sales og Sales Support 8

9 Agenda Produktbeskrivelse Markedsstrategi Salgsverktøy Fra avtaleinngåelse til produksjonsstart Avtaleformular og utfylling Ansvarlige i verdikjeden Faglig progresjon / oppfølging 9

10 Produktbeskrivelse 10

11 Markedsstrategi 11

12 Salgsverktøy 12

13 Fra avtaleinngåelse til produksjonsstart 13

14 Avtaleformular og utfylling 14

15 Ansvarlige i verdikjeden 15

16 Faglig progresjon / oppfølging 16

17 Produktopplæring implementering/test 17

18 Agenda Produktbeskrivelse Hva må testes før kunden går i produksjon Hvordan skal test utføres Avtalebehandling Ansvarlige i verdikjeden Faglig progresjon / oppfølging 18

19 Produktbeskrivelse 19

20 Hva må testes før kunden går i produksjon 20

21 Hvordan skal test utføres 21

22 Avtalebehandling 22

23 Ansvarlige i verdikjeden 23

24 Faglig progresjon / oppfølging 24

25 25 Produktopplæring avtaleregistrering/registerhold

26 Agenda Produktbeskrivelse Avtaleformular og utfylling Avtalebehandling Hvordan registrere en avtale Ansvarlige i verdikjeden Faglig progresjon / oppfølging 26

27 Produktbeskrivelse 27

28 Avtaleformular og utfylling 28

29 Avtalebehandling 29

30 Ansvarlige i verdikjeden 30

31 Faglig progresjon / oppfølging 31

32 Produktopplæring Customer Support 32

33 Agenda Produktbeskrivelse Tjenesten i drift med aktuelle problemstillinger/ spørsmål ved henvendelser til Customer Support Ansvarlige i verdikjeden Faglig progresjon / oppfølging 33

34 Produktbeskrivelse 34

35 Tjenesten i drift med aktuelle problemstillinger/ spørsmål til Customer Support 35

36 Ansvarlige i verdikjeden 36

37 Faglig progresjon / oppfølging 37


Laste ned ppt "Malverk intern produktopplæring. Formål Hensikten er at vi utvikler en standardisert opplæringsmodell, som sikrer at aktuell målgruppe (salg, implementeringspersonell,"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google