Laste ned presentasjonen
1
Brukere for bedre helse
Brukerutvalget i Helse Nord-Trøndelag
2
Hovedoppgaver for Helse Nord-Trøndelag
Undersøke og behandle pasienter Undervise Forske Lære opp pasienter og pårørende
3
På lag med deg for din helse
Visjon og verdier På lag med deg for din helse Kvalitet Respekt Trygghet
4
Adm. dir Brukerutvalg Samarbeidsutvalg
FoU Faggruppe Ass. dir Kommunikasjon Rehab. HNT - Rehab.avd - Fysio/ergoterapi - Nevro og revma - Læring og mestring Psykiatri HNT - Sengeposter - Poliklinikker - DPS Stjørdal - DPS Kolvereid Medisin LE - Sengeposter - Poliklinikker - DMS Stjørdal Medisin NA - Sengeposter - Poliklinikker Med. sek HNT - Røntgen - Laboratorier - Sterilsentral - … BFK HNT - Fødeavdelinger - Barneavdeling - BUP - … Kirurgi LE - Ortopedi, kirurgi og akutt - Sengeposter - Poliklinikker Kirurgi NA - Ortopedi, kirurgi og akutt - Sengeposter - Poliklinikker Service HNT - Kjøkken - Eiendom - Kontortjeneste - … Prehosp HNT - Pasienttransport - Logistikk - …
5
Nøkkeltall Omsetning 1.9 milliard kr. Antall fast ansatte 2500
Dekker 27 kommuner i tre fylker Nord-Trøndelags største og viktigste bedrift
6
Forvalter av trygghet Helseforetak leverer først og fremst TRYGGHET
Pasienten skal vite at han/hun får behandling med høy kvalitet og blir møtt med respekt Sykehus når du trenger det Tydelige, forutsigbar og lydhør Helse Nord-Trøndelag lykkes hvis sykehusene leverer det de lover den offentlige debatt bygger opp under trygghetsfølelsen finansiering av sykehusdriften er sikker og forutsigbar Det synliggjøres at best mulig sykehustilbud skapes av de tilgjengelige ressursene
7
Våre institusjoner Sykehuset Levanger Sykehuset Namsos DPS Kolvereid
DPS Stjørdal
8
Desentralisering Desentralisert virksomhet DPS Kolvereid DPS Stjørdal
Poliklinikker i Stjørdal, Steinkjer og Kolvereid Jordmortjeneste DMS Stjørdal Samhandlingsløsning i Midtre Namdal
9
Rehabilitering i samlet helsetjeneste
Bjørnang Meråker Kastvollen Namdal
10
Status på pasienttilfredshet
11
Status på pressedekning
12
Status på omdømme i befolkningen
13
Tillit til helsetjenesten - fastlegen (Pfizerundersøkelsen)
14
Tillit til offentlige sykehus (Pfizerundersøkelsen)
15
Utrygghet i møte med helsevesenet (Pfizerundersøkelsen)
16
Nord-Trøndelags rolle i raskere tilbake
17
Sykehusenes regionale rolle
18
GRAD AV SPESIALISERING
Gevinstmulighetene ANTALL PASIENTER FØRSTELINJE HALVANNENLINJE ANDRELINJE REGIONALE/ FUNKSJONER NASJONALE GRAD AV SPESIALISERING
19
Kommunehelsetjenesten
St. Olavs Hospital Lokalsykehusene i Nord-Trøndelag Kommunehelsetjenesten
21
Brukernes rolle Hvorfor er brukermedvirkning viktig for å utvikle gode helsetjenester? Brukernes kompetanse utgjør noe annet enn administrasjonens, fagfolkenes og politikernes kunnskap Å sette seg inn i en situasjon er noe annet enn å være i en situasjon! Mange interesser påvirker utviklingens. Personalets, lokalbefolkningens, politikernes osv. Brukerne må ivareta sine interesser for at de skal bli hørt! Mange snakker på vegne av oss brukere. Er det ikke bedre at vi sier meningen vår selv?
22
Brukerutvalgets rolle
Styret i Helse Nord-Trøndelag Adm dir BRUKERUTVALGET I HELSE NORD-TRØNDELAG Mediene Regionalt brukerutvalg Fylkeslegen Brukerorganisasjoner Pasientombudet
23
Brukerutvalget i Helse Nord-Trøndelag
MEDLEMMER Grindstad , Svein / Skatval Sund, Per Steinkjer Bakken, Astrid Marie Overhalla Allmening, Tonje Namdalseid Fallmyr, Hildur Ottersøy Larsen, Ola Verdal Elverum, Torill / Verdal VARAMEDLEMMER Steinkjer, Aud-Eli Skatval Paulsen, Hauk Vanvikan Toldnes, Aud Hedman Steinkjer Myhre, Egil Arne Ottersøy FAST FRA ADMINISTRASJONEN Administrerende direktør, Arne Flaat Informasjonssjef, Trond G. Skillingstad
24
Her finner du oss
26
Vi skal være brukernes røst i sykehusene i Nord-Trøndelag
BRUK OSS!
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.