Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

2VK FosenKraft Prosessen med innføring av automatisk måleravlesning i FosenKraft Geir Svendsen produksjonssjef.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "2VK FosenKraft Prosessen med innføring av automatisk måleravlesning i FosenKraft Geir Svendsen produksjonssjef."— Utskrift av presentasjonen:

1 2VK FosenKraft Prosessen med innføring av automatisk måleravlesning i FosenKraft Geir Svendsen produksjonssjef

2 Fosen

3 Forsyningsområde

4 Fakta FosenKraft Ca 7500 kunder Ca 500 nettstasjoner 30 ansatte Nettavdeling med 12 montører og 2 lærlinger og 3 ing/teknikere FosenKraft Installasjon AS, heleid datterselskap med 28 ansatte IKT-avdeling Produksjonsavdeling

5 Fakta FosenKraft…. Teksdal Kraftstasjon 2,5 MW, 13 GWh Fjernvarme Botngård, 1 MW, 3 GWh Fjernvarme Brekstad, 1 MW, 3,5 GWh Biogass Ørland (prosjekt) Nærgass Trøndelag Osavassdraget sammen med TrønderEnergi

6 2VK FosenKraft Oppstart Oppstartmøte 28.08.2006 Laget konkurransegrunnlag (Cowi) Anbudsåpning 27.03.2007 Kamstrup valgt grunnet pris og løsning Nøkkelferdig prosjekt Eltel Networks innleid av Kamstrup

7 2VK FosenKraft Fremdriftsplan 28.08.07Kontraktinngåelse 03.09.07Prosjektstart 04.10.07Montasjestart 29.11.07SAT1 13.03.08SAT2 02.09.08SAT3 19.09.08Start prøveperiode 25.11.08Overdragelse av systemet

8 2VK FosenKraft Organisering Prosjektleder: IKT-ansvarlig Stian Tyskø Prosjektansvarlig:Nettsjef Geir Svendsen Medlem: MålerinspektørKåre Aannø Medlem: KIS-ansvarlig Tove Berg Jensen Medlem: Everkssjef Tore Nilsen

9 2VK FosenKraft Oppdeling i områder OmrådeTrafoerKunder (ca) Område 158799 Område 237893 Område 344699 Område 435442 Område 542546 Område 628478 Område 775987 Område 858701 Område 967916 Område 1059682 Sum5037143

10 2VK FosenKraft Kundepunkt kart

11 2VK FosenKraft Område 5 Excel Eksport fra anleggsregister

12 2VK FosenKraft Koordinater på håndterminal og GPS

13 2VK FosenKraft Erfaringer i løpet av prosjektet…… Kundesenter Kunder fikk ikke booket om avtaler Kunder fikk ikke beskjed om ny avtale Flere kunder tok fri fra arbeid uten at montør kom Mange fritidskunder, vanskelig å gjøre avtale Fungerende kundesenteret er nøkkelen til vellykket prosjekt

14 2VK FosenKraft Erfaringer i løpet av prosjektet…… Montører Variasjon i kvalitet Akkord i oppstarten måtte avvikles Hovedsikring ikke lagt inn, ødelagt mat i fryser Feilkoblet målere Dårlige bilder Bedring etter hvert, stå-på-vilje!

15 2VK FosenKraft Erfaringer i løpet av prosjektet…… Kamstrup Forsinket leveranse i oppstarten Endring i prosjektledelse Løsningsorientert, tar tak i problemene Meget oversiktlig dokumentasjon på montasje og kommunikasjon. Velfungerende løsning Seriøs samarbeidspartner

16 2VK FosenKraft Erfaringer i løpet av prosjektet…… Noe vi ville gjort annerledes? Ikke noe som vi rår over, men kundesenteret ga oss store utfordringer i starten Vår kravspec tilfredsstilte NVE-krav (2009)

17 2VK FosenKraft Erfaringer i løpet av prosjektet…… Noe vi ville gjort annerledes? Ikke noe som vi rår over, men kundesenteret ga oss noen sinte kunder…. Vår kravspec tilfredsstiller NVE-krav (2009) Totalt sett er vi fornøyd med gjennomføringen. Automatisk avlesning har vært i drift siden 01.01.09

18 2VK FosenKraft Takk for oppmerksomheten!


Laste ned ppt "2VK FosenKraft Prosessen med innføring av automatisk måleravlesning i FosenKraft Geir Svendsen produksjonssjef."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google