Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Prosedyrer - et hverdagsdilemma Heidi Ness Johnsen 12. februar 2013.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Prosedyrer - et hverdagsdilemma Heidi Ness Johnsen 12. februar 2013."— Utskrift av presentasjonen:

1 Prosedyrer - et hverdagsdilemma Heidi Ness Johnsen 12. februar 2013

2

3 En historie fra Bergen web.facility.dir.dk/PRODUKTER/Kolonial/Sukker%2520%26%2520Mel%2520mm/Sukker/2119c1b9b51eec5e5c404fdcf572a4a7.jpg&imgrefurl=http://www.superbest.dk/produkt /dansk-sukker-2kg&usg=__EBqqNB- fPIzzM8mzzK23QKojE1Q=&h=395&w=395&sz=22&hl=no&start=15&zoom=1&tbnid=0Cc4FLtgnkrMGM:&tbnh=124&tbnw=124&ei=_8jzUOeXD6GN4ASuvIGACw&prev=/search %3Fq%3Ddan%2Bsukker%26um%3D1%26hl%3Dno%26sa%3DX%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1, siste lest og nedlastet den 14. januar 2013Disch&um=1&itbs=1

4 Erfaringsreisen bildet er sist lest og lastet ned fra internett den 14. januar 2013 BILLETT: Nåtiden til fremtiden AVGANGSTID: Nå INNSJEKKINGSDATA: Heidi Ness Johnsen ADRESSE: Akershus universitetssykehus, 1988 – off godkjent sykepleier 2005 – Master UIO 2009 – Kunnskapsbasert praksis ANKOMSTTID: Kontinuerlig

5 sbasert/om/default_clip_image002 _0000.gifhttp://www.hib.no/senter/kunnskap sbasert/om/default_clip_image002 _0000.gif, sist lest og hentet fra internett 14. januar 2013 Å arbeide kunnskapsbasert – erfaringer Systematisk utarbeide kunnskapsgrunnlag Å bruke kunnskapsgrunnlaget

6 Pasientens opplevelse, å handle samt erkjenne kompetansebehov

7 Å vite om og ha tilstrekkelig kompetanse samt Tilgjenglighet og vurderinger i situasjonen

8 Å vite hva, hvordan og hvorfor………….. Å ta ansvar Individuelt ansvar System ansvar

9 Oppsummerende tanker fra erfaringsreisen om arbeide kunnskapsbasert ved å bruke prosedyrer - et kontinuerlig vurderingsbehov (et dilemma?) bildet er sist lest og lastet ned fra internett den 14. januar 2013 Hva er en ”gyldig” erfaring? Forskning ”Sukker og salt” Kan vi benytte oss av erfaringer? Refleksjon Erfaringer fra helsepersonell og pasienter/ brukere – nasjonal frivillig ”erfaringsbank”? Det individuelle ansvar – hva er de viktigste kjernevurderinger? Å handle kan være påkrevd – å gjøre det beste i nuet Å vurdere tilgjengelige ressurser og eget faglig ståsted Den enkelte situasjon - behov for både etiske og kontekstuelle vurderinger Hva innebærer å ha systemansvar? Lettlest og gir svar på spørsmålet - dekker behovet, tilgjengelig beskrevet fremgangsmåte, Nødvendig opplæring – hvorfor gjøre, faglige godkjenningsrutiner (sykehus og kommune),

10 10 Takk til pasienter for erfaringer Takk til kollegaer for gode faglige diskusjoner Takk til Marianne Ness Johnsen for IT hjelp og musikk Takk for meg


Laste ned ppt "Prosedyrer - et hverdagsdilemma Heidi Ness Johnsen 12. februar 2013."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google