Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Incitamentsbeskrivelse Busstjenester i Vestre Aker Marit Elin Leite, Ruter As.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Incitamentsbeskrivelse Busstjenester i Vestre Aker Marit Elin Leite, Ruter As."— Utskrift av presentasjonen:

1 Incitamentsbeskrivelse Busstjenester i Vestre Aker Marit Elin Leite, Ruter As

2 Hensikt  Sikre leveranse av høy kvalitet gjennom hele kontraktsperioden  Operatøren får økonomisk gevinst ved å løfte kvaliteten (bonus) fra et minimumsnivået.  Operatøren får økonomisk malus dersom nivået på kvaliteten faller under minimumsnivået. 2

3 Økonomisk omfang og målegrunnlag  8 % av den årlige godtgjørelse er satt av til incitamentbeskrivelsen −4 % kvalitetsincitament −4 % inntektsincitament  Det kreves grunnlag for å gjennomføre beregningene. Dersom dette ikke kan gjennomføres. Overføres resultater og beløp til neste kvartal. 3

4 Endringer i incitamentsbeskrivelsen  Avtalen i konkurransegrunnlaget gjelder ut kalenderåret 2014  Endringer kan iverksettes etter  Dersom partene ikke kommer til enighet er det opprinnelig avtale som gjelder  Fra 2015 kan det kreves forhandlinger på: −0-nivå −Maksimalt beløp pr element pr år/kvartal −Skala for beregning av bonus og malus −Minimumsverdier for beregning av bonus og malus −Målte elementer 4

5 Inntektselementer  4 % bonus/malus på inntekt −3 % grad av snik −1 % økt passasjertrafikk 5

6 Snik  Mål: Flere betalende kunder  Målemetode: Ruters billettkontroll  0-nivå: Gjennomsnitt snik % perioden –  Maksimalt årlig beløp (+/-): 75 % av bonus/ malus beløp inntekts- elementer 2.kvartal3.kvartal4.kvartal1.kvartalsum Kontrollerte ingen billett Sum snik3,72 %3,87 %4,50 %5,18 %4,25 % 6 Snik % ResultatSkala 1003,00 % 803,25 % 603,50 % 403,75 % 204,00 % 04,25 % -204,50 % -404,75 % -605,00 % 805,25 % -1005,00 %

7 Passasjer vekst  Mål: Flere betalende kunder  Målemetode: INIT telle- utstyr i bussene, påstigende passasjerer  0-nivå: Gjennomsnitt antall reisende i perioden –  Maksimalt årlig beløp (+/-): 25 % av bonus og malus beløp inntekts- elementer 7 Passasjer vekst ResultatSkala 1005 % 804 % 603 % 402 % 201 % % % % 80-4 % %

8 Kvalitetselementer  Kundens opplevelse av reisen  Oppdragsgivers Markedsinformasjonssystem (MIS)  Tilgang til systemet gis ved kontraktstart  Tilgang til et utvalg av systemet under konkurransen  Minimum 100 målinger per kvartal  Hvert kvartal blir avsluttet og en starter ny beregning neste kvartal  0-nivå er satt med utgangspunkt i erfaringer med resultatene  Vesentlig avvik i målingene – mer en 50 % avvik 8

9 Kvalitetselementene Kvalitetselement:Andel Alt i alt hvor fornøyd er du med denne reisen20 % Kundens opplevelse av kjørestil 40 % Kundens opplevelse av innvendig renhold 40 % % 9

10 Alt i alt hvor fornøyd er du Alt i alt ResultatSkala % 9990 % 9880 % 9770 % 9660 % 9550 % 9440 % 9330 % 9220 % 9110 % 900 % 89-0,5 % 88-2,5 % 87-6,0 % 86-24,0 % 85-50,0 % 84-70,0 % 83-80,0 % 82-90,0 % 81-95,0 % ,0 % 10

11 Innvendig renhold ResultatSkala % 9490 % 9380 % 9270 % 9160 % 9050 % 8940 % 8830 % 8720 % 8610 % 850 % 84-0,5 % 83-2,5 % 82-6,0 % 81-24,0 % 80-50,0 % 79-70,0 % 78-80,0 % 77-90,0 % 76-95,0 % ,0 % 11

12 Kjørestil ResultatSkala % 9990 % 9880 % 9770 % 9660 % 9550 % 9440 % 9330 % 9220 % 9110 % 900 % 89-0,5 % 88-2,5 % 87-6,0 % 86-24,0 % 85-50,0 % 84-70,0 % 83-80,0 % 82-90,0 % 81-95,0 % ,0 % 12

13 Markedsinformasjonssystemet (MIS) 13


Laste ned ppt "Incitamentsbeskrivelse Busstjenester i Vestre Aker Marit Elin Leite, Ruter As."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google