Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Veivalg mot 2018 Marked Teknisk Kundens retning.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Veivalg mot 2018 Marked Teknisk Kundens retning."— Utskrift av presentasjonen:

1 Veivalg mot 2018 Marked Teknisk Kundens retning

2 Overordnet fellesområde konsernstruktur
MS SQL Server Fjerndrift (http/https) eller lokal installasjon Overordnet fellesområde konsernstruktur Hvert pålogget foretak kan bygge intern konsernstruktur med valgfrie moduler. Det er mulig å etablere «dører» mellom foretakene

3 Integrerte moduler TQM Enterprise SMS/ MMS Hendelser 2002
Dokument-styring 2003 Risiko vurdering TQM Enterprise Spørre-undersøkelser 2008 Vedlikeholds-styring 2011 Aktivitets modul 2012

4 TQM Enterprise 2014 Prosessmodellering Vedlike-holds-styring
Dokument-styring SMS/ MMS Hendelser Lover og forskrifter 2013/2014 Revisjons- modul 2013/2014 ? TQM Enterprise Prosessmodellering Risiko vurdering Spørreunder-søkelser Vedlike-holds-styring Kompetanse Q4/2013 Aktivitet/ Prosjekt-styring

5 Pågår Erstatte activeX med JavaApplet Feilretting
Nye muligheter Målsetting betaversjon: Feilretting Prosess med mulig skifte av leverandør EVRY ? Forenkling – Ny «Min startside» Brukerforum oktober hvert år Seminar / sosial nettverksbygging april/mai

6 Q4 / 2012 Min starteside Mine hendelser Mine dokumenter
Alle jeg har registrert (14) Saker jeg skal behandlle (4) Saker jeg skal godkjenne og lukke (3) Mine dokumenter Jeg er ansvarlig for (23) Jeg skal godkjenne (3) Jeg skal revidere (35) Mine arbeidsordtre Mine aktiviteter Risikobilder NÅ Forebyggende risikovurdering Risikopotensiale i hendelser Ordinære arbeidsordre (2) AD hoc arbeidsordre (1) Mine faste aktiviteter Alle jeg har ansvaret for (7) Q4 / 2012

7 Fra strategisamlingen (teknisk)
Nødhjelpsavtale opprettholdes til TQM Helse gjennomgår en naturlig «død». TQM Partner sa opp samtlige driftsavtaler mai 2011. Teknologi Sjekker ut muligheter for .Net/ Sharepoint Invitere Microsoft for å fortelle om muligheter Oppstart utvikling på mobile enheter Enda sterkere fokus på testing av versjoner Være flinkere til å si høflig «nei» til oppgaver som ikke gagner løsningen (ikke er generelle) ISO sertifisering gjennomføres 2013 Markedsprofilering via sosiale medier

8 GANNT diagram - Prosjektstyring

9 Adminstrasjon av innmeldte endringsønsker.
Kunden skal kunne logge seg på og følge opp alt .

10 Brukerutvalg - Bakgrunn
Ønske om økt kundepåvirkning i prioritering av kommende versjoner. Vært snakket om i 2 år. Terje Schonhowd, ILAS tatt nytt initiativ våren 2012

11 Forslag til Brukerutvalg
Kommuner (4) BLLS v/ Trond Helge Eide - Kvalitetsleder (Balestrand, Luster, Leikanger, Sogndal) ØRU-kommunene v/ Toril Tonhaugen (Eidsvoll, Ullensaker, Gjerdrum + ytterligere 2-3) Øvrige v/ Tor M. Hindenes (+ 1?) Attføringsbedrifter (2) AIØ v/ Terje Schonhowd og Erik Tveitstøl Nord-Norge v/ Arvid Laukholm, Helgeland Industrier (?) ColorLine (1) v/ Knut Morten Johansen Sandefjord Lufthavn (1) v/ Eivind Nielsen Bergen Group ASA (1) Norlandia Care / ChildCare(2) ISTAD (1) v/ Trond Stavik (?)

12 Brukerutvalg 1 dag (1-2 ganger pr år) Gardermoen
Bakgrunn Økt kundepåvirkning i prioritering av kommende versjoner. Vært snakket om i 2 år. Terje Schonhowd, ILAS tatt nytt initiativ våren 2012 1 dag (1-2 ganger pr år) Gardermoen Markedsavd i TQM Partner deltar TQM Partner administrerer


Laste ned ppt "Veivalg mot 2018 Marked Teknisk Kundens retning."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google