Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Kim Orlin Kantardjiev Studie- og forskningsansvarlig Studentparlamentet ved UiO.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Kim Orlin Kantardjiev Studie- og forskningsansvarlig Studentparlamentet ved UiO."— Utskrift av presentasjonen:

1 Kim Orlin Kantardjiev Studie- og forskningsansvarlig Studentparlamentet ved UiO

2  Kvalitetsbegrepet  Læringsprosessen  Originalitet og relevans

3  «4. Studiets mål må være klart formulert. Av målene skal det fremgå hvilke kunnskaper, ferdigheter og holdninger studentene skal ha ved sluttført studium, samt hva slags kompetanse studiet gir i forhold videre studier og/eller yrkesutøvelse.»  Og «6. Pensum og undervisning skal være egnet til å sikre kandidatenes kompetanse i relasjon til studiets mål.»

4

5  ” Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted”  - Albert Einstein

6  «Til studier som tilbys med fleksibel undervisning må søker redegjøre for den faglige og didaktiske begrunnelsen for valg av medier/teknologi, også i forhold til medienes/teknologiens muligheter og begrensninger, mål for studiet, studiets egenart, målgruppens forutsetninger, studiets organisering og eksamens- og vurderingsordninger. »

7  Studiekvalitet er verken hva som kom inn eller hva som kom ut, men alt inn i midten.  Det som telles teller. Så tell det som teller. Undervisningsopplegg, pedagogisk kompetanse og tilbakemelding bør være fokus for rapporteringer.

8  Originalitet ◦ I fagområde ◦ I utdanning  Relevans ◦ Nasjonalt ◦ Regionalt

9  Prosess, prosess, prosess  Vi slipper ikke unna telling, tell riktig.  Originalitet sikrer bredde – bredde gir mangfold av muligheter


Laste ned ppt "Kim Orlin Kantardjiev Studie- og forskningsansvarlig Studentparlamentet ved UiO."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google