Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertCarina Hanssen Endret for 9 år siden
1
Kim Orlin Kantardjiev Studie- og forskningsansvarlig Studentparlamentet ved UiO
2
Kvalitetsbegrepet Læringsprosessen Originalitet og relevans
3
«4. Studiets mål må være klart formulert. Av målene skal det fremgå hvilke kunnskaper, ferdigheter og holdninger studentene skal ha ved sluttført studium, samt hva slags kompetanse studiet gir i forhold videre studier og/eller yrkesutøvelse.» Og «6. Pensum og undervisning skal være egnet til å sikre kandidatenes kompetanse i relasjon til studiets mål.»
5
” Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted” - Albert Einstein
6
«Til studier som tilbys med fleksibel undervisning må søker redegjøre for den faglige og didaktiske begrunnelsen for valg av medier/teknologi, også i forhold til medienes/teknologiens muligheter og begrensninger, mål for studiet, studiets egenart, målgruppens forutsetninger, studiets organisering og eksamens- og vurderingsordninger. »
7
Studiekvalitet er verken hva som kom inn eller hva som kom ut, men alt inn i midten. Det som telles teller. Så tell det som teller. Undervisningsopplegg, pedagogisk kompetanse og tilbakemelding bør være fokus for rapporteringer.
8
Originalitet ◦ I fagområde ◦ I utdanning Relevans ◦ Nasjonalt ◦ Regionalt
9
Prosess, prosess, prosess Vi slipper ikke unna telling, tell riktig. Originalitet sikrer bredde – bredde gir mangfold av muligheter
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.