Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertCarina Fosse Endret for 9 år siden
1
Måle – Release - Iterere Tre ting du må gjøre mer av dersom du vil være smidig Arve Søreide arve@finn.no @ArveSoreide
2
Husk hvorfor vi ønsker å være smidige! Prosjektdesign Spesifisering Utvikling Gevinst- realisering??? Produksjonssetting Opplæring av nøkkelpersonell Dette blir bra Dette kan gå bra Jeg håper dette blir bra Dette kunne aldri gå bra Planlegging Bugfix
3
Dette er ikke en løsning! Hele ”prosjektdesignet” må kastes! Planlegging Spesifisering Sprint 1 Testing Bugfix Gevinst- realisering??? Opplæring av nøkkelpersonell Sprint 2 Sprint 3 Sprint 4 Dette blir bra Dette kan gå bra Jeg håper dette blir bra Dette kunne aldri gå bra Produksjonssetting Prosjektdesign
4
IterereReleaseMåle
5
IterereReleaseMåle
6
IterereReleaseMåle KPIer Definere KPIer Involvere nøkkelpersonell Sprint 1 Produksjonssetting Måle effekt Sprint 2 Produksjonssetting Måle effekt Sprint 3 Produksjonssetting Måle effekt Produksjonssetting Sprint 4 Måle effekt ”Nytt” prosjektdesign
7
Iterere Etymologi: av lat. iterum, atter, igjen (kilde SNL.no) Iterativ ≠ sekvensiell
8
IterereReleaseMåle KPIer Gammelt prosjektdesign FeatureSprint 1 FeatureSprint 2 FeatureSprint 3 FeatureSprint 4 Er det noen her som gjør det rett første gang, hver gang? ABC DEF GHI KLJ ABCDEFGHIJKL ”Nytt” prosjektdesign FeatureSprint 1 FeatureSprint 2 FeatureSprint 3 FeatureSprint 4 Vi har levert ”mindre” – men fått til mer ABC CDE ABD EFG ABCDEFGHIJKL
9
Måle KPIerIterereRelease Kvantifiser og synliggjør mål for prosjektet Følg med på prestasjonene underveis i prosjektet Synliggjør resultater for alle involverte, særlig ledelsen Dokumenter suksess! Regn med at det meste må justeres etter hver release Lanser funksjonalitet så fort som mulig for å peile inn kursen Legg minst mulig i hver release for å isolere effekten av hvert tiltak
10
Takk for meg! Arve Søreide – arve@finn.no - @ArveSoreide
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.