Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertPia Henriksen Endret for 9 år siden
1
MSDR : Microsoft Direct Respons
2
Hva er MSDR? Mulighet for kunde å kjøpe CPC kampanjer på usolgt varelager Passer godt for buskap som triggger til handling –selge produkter –bestille katalog –abonere på nyhetsbrev Gir tilstedeværelse i minimum 4 måneder Eget program hvor du selv bestemmer pris, optimaliserer annonser og drar ut statistikk –Fungerer som et auksjonssystem hvor du byr på klikkpris.
3
Hvilke formater og plasseringer 300x250, 728x90 og 180x150 MSN portalen (forside+kanaler) WL Today 2.700.000 1. 750.000 800.000 WL Spaces 567.000 Oppmerksomhet Segmentering Dekning WL Hotmail
4
Hvordan fugerer MSDR i praksis Kunden må stille med tre annonseformater –Mulighet til å bytte materiell 1 gang i uken –God mulighet til å finne ut hviket budskap som gir best resultat Kunden legger inn bud per klikk og hvor mye han er villig til å investere per måned Annonsen som er mest effektiv prioriteres av systemet 4 Effektivitet = Repons x Bud
5
Når anbefaler vi MSDR? Behov for høyt volum, trafikk og tilstedeværelse Respons – ikke behov for spesielle plasseringer og kampanjeperiode Suksesskriterier og Tips Annonser som oppfordrer til klikk Hold det enkelt, 1 budskap per annonse Visuelt attraktive annonser Bytte annonsemateriell ofte (annen hver uke) Berøre et aktuelt emne (Valg, Fotball EM, røykeslutt i januar etc)
6
Minimuns investering Investering 145.000,- kroner Inkluderer 2 ukers kampanjetest for å optimalisere plasseringene –3 mill visninger –CPM = 15 –45.000 netto Inkluderer 4 måneders tilstedeværelse på MSDR –25.000,- per måned – fordeles jevnt over alle månedene –Minimums CPC er kr 5,50 6
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.