Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten Avdeling for HR - konsern Service kan ikke vedtas Fagforbundet 9. februar 2012 Pål Ellingsen.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten Avdeling for HR - konsern Service kan ikke vedtas Fagforbundet 9. februar 2012 Pål Ellingsen."— Utskrift av presentasjonen:

1 Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten Avdeling for HR - konsern Service kan ikke vedtas Fagforbundet 9. februar 2012 Pål Ellingsen

2 Brukerne Ledelsen Førstelinje Fag- avdelinger (Echeverri og Edvardsson 2002/omarbeidet Ellingsen 2010) Ledelsen Brukerne Førstelinje Fag- avdelinger

3 God service er summen av tjenestens hva og hvordan og setter brukerens behov, forventninger og forutsetninger i sentrum (Ellingsen 2010:12)

4

5

6 Gjennom kunnskap og kompetanse om service- og brukerorientering - nøkkelferdigheter og felles faglige begreper innen servicefaget Gjennom å stille spørsmål ved forholdet mellom løfter og hverdag - holder vi ord? Ved å følge opp avvik -stille krav til holdninger og adferd, kontrollere og følge opp når de fravikes Hvordan?

7 Ved å fokusere på seiere og raushet - det er en sammenheng mellom fornøyde ansatte og fornøyde brukere Ved å sørge for gode IKT- løsninger og valg av kanaler for dialog som brukerne er fortrolige med Ved å ha faste møtepunkt mellom førstelinjen og faglandet for å sikre god dialog og eierskap til hverandre - servicefaglige møter, hospitering hos hverandre

8


Laste ned ppt "Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten Avdeling for HR - konsern Service kan ikke vedtas Fagforbundet 9. februar 2012 Pål Ellingsen."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google