Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertVibeke Martinsen Endret for 9 år siden
1
Stjørdal 11. og 12. januar 2010
2
Hva? Modell for kompetanseutvikling Årlige innspill Etablering av interaktiv arena
3
Hvorfor? Fremtidige skolebygg og fysiske læringsarenaer i et samfunnsmessig og utviklingsorientert perspektiv Hvordan? NTS Arena
4
bygg pedagogikk samfunn
5
To ytterpunkter innen vitenskapen er å se på kunnskap som struktur eller prosess Strukturelt syn: Det rasjonelle, konkrete og målbare. Kunnskap oppfattes som en avgrenset kognitiv enhet som noen innehar Sosialkonstruktivismen: Her ses kunnskap som noe som er sosialt konstruert og basert på erfaring og som er rotfestet i praksis og sosiale relasjoner Vi skal drive kunnskaping!
6
Arena, årlige innspill og kompetanseutvikling
7
Forskning Flere gjennom og faglig fremgang (NTFK) Oppvekstkommisjonen Pedagogene
8
Elevtall Kostnader ved frafall Samfunnskrav og utdanningskrav Energi og miljøkrav Universell utforming Alt vi ikke vet..
9
Forum for å lytte, bli inspirert, være uenig og la seg utfordre Finne sikre/usikre utfordringer knyttet til elevens behov frem mot 2025 Fokus: Den fysiske læringsarenaen
10
Skissere hva vi tror kommer til å prege de fysiske læringsarenaene fremover
11
Hovedtema fra arbeidsgruppa på Stjørdal: Evaluering Stjørdal Tredelt nettverk Wiki Nytt arbeidsgruppemøte i mai 2011 Deltakelse videre Ny tids skole Arena 5. og 6. oktober 2011 Radisson Blu Værnes
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.