Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Stjørdal 11. og 12. januar 2010. Hva? Modell for kompetanseutvikling Årlige innspill Etablering av interaktiv arena.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Stjørdal 11. og 12. januar 2010. Hva? Modell for kompetanseutvikling Årlige innspill Etablering av interaktiv arena."— Utskrift av presentasjonen:

1 Stjørdal 11. og 12. januar 2010

2 Hva? Modell for kompetanseutvikling Årlige innspill Etablering av interaktiv arena

3 Hvorfor? Fremtidige skolebygg og fysiske læringsarenaer i et samfunnsmessig og utviklingsorientert perspektiv Hvordan? NTS Arena

4 bygg pedagogikk samfunn

5  To ytterpunkter innen vitenskapen er å se på kunnskap som struktur eller prosess  Strukturelt syn: Det rasjonelle, konkrete og målbare. Kunnskap oppfattes som en avgrenset kognitiv enhet som noen innehar  Sosialkonstruktivismen: Her ses kunnskap som noe som er sosialt konstruert og basert på erfaring og som er rotfestet i praksis og sosiale relasjoner  Vi skal drive kunnskaping!

6 Arena, årlige innspill og kompetanseutvikling

7  Forskning  Flere gjennom og faglig fremgang (NTFK)  Oppvekstkommisjonen  Pedagogene

8  Elevtall  Kostnader ved frafall  Samfunnskrav og utdanningskrav  Energi og miljøkrav  Universell utforming  Alt vi ikke vet..

9  Forum for å lytte, bli inspirert, være uenig og la seg utfordre  Finne sikre/usikre utfordringer knyttet til elevens behov frem mot 2025  Fokus: Den fysiske læringsarenaen

10  Skissere hva vi tror kommer til å prege de fysiske læringsarenaene fremover

11  Hovedtema fra arbeidsgruppa på Stjørdal:  Evaluering Stjørdal  Tredelt nettverk  Wiki  Nytt arbeidsgruppemøte i mai 2011  Deltakelse videre  Ny tids skole Arena 5. og 6. oktober 2011 Radisson Blu Værnes


Laste ned ppt "Stjørdal 11. og 12. januar 2010. Hva? Modell for kompetanseutvikling Årlige innspill Etablering av interaktiv arena."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google