Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Www.innherred-samkommune.no Dialogseminar Åre 15. og 16. februar 2006 1 GRUPPEOPPGAVER Drøft: Roller og kritiske suksessfaktorer for næringsutvikling med.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Www.innherred-samkommune.no Dialogseminar Åre 15. og 16. februar 2006 1 GRUPPEOPPGAVER Drøft: Roller og kritiske suksessfaktorer for næringsutvikling med."— Utskrift av presentasjonen:

1 Dialogseminar Åre 15. og 16. februar GRUPPEOPPGAVER Drøft: Roller og kritiske suksessfaktorer for næringsutvikling med utgangspunkt i: ”Våre redskap” – Innherred Vekst AS – Innherred Næringsselskap AS? Samkommunen – Samkommunestyret – Plan- og byggesak – Landbruk Morkommunene Levanger og Verdal – Kommunestyrene – Infrastruktur – Veg, vann og avløp – Kultur – Skole – Ungt entreprenørskap Samhandling mellom aktørene Samhandling mellom aktørene

2 Dialogseminar Åre 15. og 16. februar ”Våre redskaper” INNHERRED VEKST AS Rolle – igangsetter – ideskaper Kritiske suksessfaktorer -- Gode nettverk. INNHERRED NÆRINGSSELSKAP AS Rolle Tilrettelegger Ansvar for næringsutvikling i regionen Kritisk suksessfaktor – Gode nettverk, attraktive areal for næringsvirksomhet, god – infrastruktur – nn

3 Dialogseminar Åre 15. og 16. februar SAMKOMMUNEN SAMKOMMUNESTYRET Rolle – Attraktiv region Kritiske suksessfaktorer – PLAN og BYGGESAK Rolle – NN Kritisk suksessfaktor – Arealplanlegging, rask saksbehandling – Nn LANDBRUK Rolle – Opprettholde kulturlandskapet og næringa og samtidig utvikle – Nye nisjer og muligheter Kritisk suksessfaktor – Gode tilskuddsordninger – nn

4 Dialogseminar Åre 15. og 16. februar MORKOMMUNENE KOMMUNESTYRET VERDAL/LEVANGER Rolle – Gjøre nødvendige vedtak – Se helheten, tenke regionalt Kritiske suksessfaktorer – Følge opp vedtak – Nn INFRASTRUKTUR VEG, VANN og AVLØP Rolle – Tilrettelegging – NN Kritisk suksessfaktor – Være i forkant – Nn KULTUR Rolle – Være en av de viktigste faktorene for å skape bolyst – Som igjen vil skape næringsutvikling Kritisk suksessfaktor – Markedsføring, satsing, videreutvikling (det utvidete kulturbegrepet) – Økonomi

5 Dialogseminar Åre 15. og 16. februar MORKOMMUNENE forts SKOLE Rolle – Utdanne, motivere for framtidig kompetanse i regionen Kritiske suksessfaktorer – Eintrepenørskap – Kulturbærer – Utvikling i takt med samfunnsendringer

6 Dialogseminar Åre 15. og 16. februar SAMHANDLING MELLOM AKTØRENE Tiltak – Nn – nn Kritiske suksessfaktorer – Nn


Laste ned ppt "Www.innherred-samkommune.no Dialogseminar Åre 15. og 16. februar 2006 1 GRUPPEOPPGAVER Drøft: Roller og kritiske suksessfaktorer for næringsutvikling med."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google