Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Mediebedrifter som markør for fremtiden Minnekonferanse for Bjørg Åse Sørensen Kristiansand, 22. oktober 2012 Arne Jensen.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Mediebedrifter som markør for fremtiden Minnekonferanse for Bjørg Åse Sørensen Kristiansand, 22. oktober 2012 Arne Jensen."— Utskrift av presentasjonen:

1 Mediebedrifter som markør for fremtiden Minnekonferanse for Bjørg Åse Sørensen Kristiansand, 22. oktober 2012 Arne Jensen

2

3 Myter om redaktøren ►Meningssterke menn ►Grenseløse dager ►Ytringsfrihet og… ►…doble konjakker

4 På sokkel…? ”En avis i min hånd ville være en en svøpe for byen og en fornøyelse for landet”. (Alexander Kielland da han overtok redaktørstolen i Stavanger Avis)

5 Supermann? ”Egentlig er det umulig for ett enkelt menneske å være alt det den moderne redaktør skal være. Langt på vei må man være selveste Supermann for å mestre det som kreves av en redaktør i en tid da redaktørrollen er under sterkere press enn noensinne.” (Marit Haukom, NR-leder 2003-2007)

6

7

8 Hva sa de? De er stolte av jobben sin De vil utrette noe – de kjenner på et kall De sliter med administrative utfordringene De er usikre på fremtiden De lengter etter tilbakemeldinger og ros De kunne ikke tenke seg å gjøre noe annet

9 Hva har skjedd?

10 NRs handlingsplaner - utvikling

11

12

13 Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup mai 2011 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Medlemmene vurderer sin egen kvalitet” 2011

14

15 Den virkelig frie redaktør… ”Profesjonelle ledelsestester viser at jeg overhodet ikke tar instrukser” Arve Solstad tidligere Dagblad- redaktør


Laste ned ppt "Mediebedrifter som markør for fremtiden Minnekonferanse for Bjørg Åse Sørensen Kristiansand, 22. oktober 2012 Arne Jensen."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google