Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

1 10. Radio. 2 Radio Omfang/struktur –Nasjonale og lokale og kombinert –Rettet mot interesser og generelle –Segmentert og universell Konsum –Høyest frekvens.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "1 10. Radio. 2 Radio Omfang/struktur –Nasjonale og lokale og kombinert –Rettet mot interesser og generelle –Segmentert og universell Konsum –Høyest frekvens."— Utskrift av presentasjonen:

1 1 10. Radio

2 2 Radio Omfang/struktur –Nasjonale og lokale og kombinert –Rettet mot interesser og generelle –Segmentert og universell Konsum –Høyest frekvens på utgivelse –Et øyeblikksmedium Leserne –Er uoppmerksomme og lytter halvoppmerksomt –Du må vekke, få lytterne ut av ”dvalen” –De første sekundene er helt avgjørende –En av radioens sterkeste sider er muligheten for å ”Huske budskapet”, lytternes evne til å huske produktets navn og salgsargumenter. (ref. artikkel i Kampanje)

3 3 Radio Reklamehensyn –Produkt, bedriftsnavn, slogan må repeteres ofte (men ikke slik at det blir kjedelig) –Ikke Nevne adresser, men beskriv sted Ikke telefonnummer

4 4 ”Radio har sterk påvirkningskraft” Påvirkningskraft –Sannsynligheten for at en lytter husker å ha hørt reklame for en annonsør etter første gangs eksponering. TV26%(fra 8 - 55% for tolv utvalgte kampanjer) Radio25%(fra 4 - 46% for tolv utvalgte kampanjer) Erindringsfaktoren –Sannsynligheten for at en lytter som husker reklamen for en uke, også husker den uken etter TV68% Radio

5 5 ”Radio har sterk påvirkningskraft” Kostnaden –- Ca. 3 ganger så stor for TV som for radio Bruk –TV er best som profilerende medium, merkevarebyggende medium –Radio er best til å utløse impuls, handling –Men, radio er også egnet til å bygge merkevare sammen med (i kombinasjon med) andre medium


Laste ned ppt "1 10. Radio. 2 Radio Omfang/struktur –Nasjonale og lokale og kombinert –Rettet mot interesser og generelle –Segmentert og universell Konsum –Høyest frekvens."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google