Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Biblioteket som læringsrom. Bakgrunnsteppe for kvalitetsreformen Ønske om internasjonale standarder Voksende studentkull Skifte i pedagogisk fokus –Fra.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Biblioteket som læringsrom. Bakgrunnsteppe for kvalitetsreformen Ønske om internasjonale standarder Voksende studentkull Skifte i pedagogisk fokus –Fra."— Utskrift av presentasjonen:

1 Biblioteket som læringsrom

2 Bakgrunnsteppe for kvalitetsreformen Ønske om internasjonale standarder Voksende studentkull Skifte i pedagogisk fokus –Fra undervisning til læring –Et læringsmiljø med kvalitet –Forbedring av læringsprosessen

3 Sagt om læringsrom i styrende dokumenter Kvalitetsreformen. St meld 27 (2000-01) Forskningsmeldinga. St meld 39(1998-99) NTNUs strategidokument ”kreativ- konstruktiv-kritisk” NTNUs undervisningsstrategi NTNU: Allemennrettet forskningsformidling

4 Kvalitetsreformen har ført med seg: –Elektronisk læringsplattform, LMS system –Mappeevaluering –Økt fokus på brukernes behov- kvalitetssikring

5 Forventninger til biblioteket Ingen krever noe av oss. Vi må selv skape forventninger ved å vise hva vi kan tilby av produkter og tjenester

6 Hvordan UBiT bidrar inn mot undervisningssektoren Undervisning –Integrert i forelesningene –EiT –VIKO Undervisningsstrategi BIBLAB Nye biblioteklokaler

7

8

9

10

11

12

13

14 Strategiarbeid NTNU 2020 / HiST 2020

15


Laste ned ppt "Biblioteket som læringsrom. Bakgrunnsteppe for kvalitetsreformen Ønske om internasjonale standarder Voksende studentkull Skifte i pedagogisk fokus –Fra."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google