Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Frostating på Frosta 16.-17. juni 2008 - Reisemål med Olavsarven som plattform - Fylkesråd Susanne Bratli Frostating på Frosta 16.-17. juni 2008 Reisemål.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Frostating på Frosta 16.-17. juni 2008 - Reisemål med Olavsarven som plattform - Fylkesråd Susanne Bratli Frostating på Frosta 16.-17. juni 2008 Reisemål."— Utskrift av presentasjonen:

1 Frostating på Frosta juni Reisemål med Olavsarven som plattform - Fylkesråd Susanne Bratli Frostating på Frosta juni 2008 Reisemål med Olavsarven som plattform Fylkesråd Susanne Bratli

2 Frostating på Frosta juni Reisemål med Olavsarven som plattform - Fylkesråd Susanne Bratli Bakteppet: Stiklestad Nasjonale Kultursenter utarbeidet på oppdrag av Frostating prosjektbeskrivelsen ”Reisemål med Olavsarven som plattform” Forstudie, forprosjekt og hovedprosjekt Hovedprosjektet ikke prioritert i Miljøverndepartementets verdiskapingsprogram Olavsarven viktig tiltak i Samhandlingsprogrammet 2007

3 Frostating på Frosta juni Reisemål med Olavsarven som plattform - Fylkesråd Susanne Bratli SNK har utviklet satsingsområdet videre Fått tilskudd fra NTFK til forstudien Frostating har bedt NTFK ta ansvar for videreføring av prosjektet og be Trøndelag Reiseliv AS å inkludere dette i profilmarkedsføringen av Trøndelag Frostating inviterte fylkeskommunen til Frostating for å presentere status

4 Frostating på Frosta juni Reisemål med Olavsarven som plattform - Fylkesråd Susanne Bratli Fylkesrådets vurdering: 1. Fylkeskommunen ønsker ikke å eie prosjektet, det må aktørene gjøre 2. SNK har planer for reiselivsutvikling innenfor konseptet Helgenkongens rike 3. Arbeidet må gjennomføres i samarbeid med Trondheim (Nidarosdomens Restaureringsarbeider) samt relevante reiselivsorganisasjoner (Innherred Reiseliv AS, Destinasjon Værnes, Visit Trondheim AS og Trøndelag Reiseliv AS)

5 Frostating på Frosta juni Reisemål med Olavsarven som plattform - Fylkesråd Susanne Bratli Trøndersk Reiselivsstrategi: 4 profileringsfyrtårn: –Historiske Trøndelag med utgangspunkt i vikingtid og Olavsarven –Kyst og kystkultur –Trondheim –Verdensarven Røros Olavsarven vil altså bli implementert i profileringen av Trøndelag

6 Frostating på Frosta juni Reisemål med Olavsarven som plattform - Fylkesråd Susanne Bratli Hva må til? Samhandling mellom SNK, Trondheim og reiselivsorganisasjonene Utvikling av salgbare konsept innenfor ”Olavsarven” (gjerne Helgenkongens rike) Salgbare og tilgjengelige helhetlige opplevelsesprodukter overfor ulike målgrupper Markedsføring over tid –Profilering –Produktmarkedsføring


Laste ned ppt "Frostating på Frosta 16.-17. juni 2008 - Reisemål med Olavsarven som plattform - Fylkesråd Susanne Bratli Frostating på Frosta 16.-17. juni 2008 Reisemål."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google