Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertEirik Tollefsen Endret for 9 år siden
1
Hva arbeider vi med? Faggruppa spesifikke lærevansker
2
Arbeidsområder Utredning av fagvansker (lesing, skriving, regning) og språkvansker. Systemarbeid: Nettverk for leseveiledere Kurs og konsultasjoner.
3
Nettverk for leseveiledere Politisk vedtak: Alle skoler skal ha ressursperson i lesing og regning. Nettverk både for barnetrinnet og ungdomstrinnet. Alle skolene er representert med en eller flere leseveiledere. Vår 2013: 3 felles nettverkssamlinger for barne-/ungdomstrinn. Tema: Veilederrollen (Knut Roald) Lesing – Vurdering for læring (å undervise som en vurderer) Lise Helgevold Tiltaksrekker (Bjørg og Åse Kathrine)
4
Erfaringsutvekslinger: 5 grupper på barnetrinnet (bydeler) og 2 på ungdomstrinnet, samlinger ute på skolene Fokus: ståstedsanalyse leseveilederrollen samarbeid med ledelsen Høst 2013: 2 felles nettverk for barne- og ungdomstrinn Fagtekst Forskerføtter og leserøtter Delt nettverk: Oppfølging av nasjonale prøver (leseveileder og ledelsen på skolen)
5
Erfaringsutvekslinger Felles samlinger Endret gruppesammensetning På sikt vektlegge «god praksis» - dele erfaringer Endringer: Silje har overtatt etter Åse Kathrine som koordinator. Åse Kathrine fortsatt 20 % stilling i PPT – knyttet til nettverket. Silje har stor del av stillingen knyttet til SKU (skolebasert kompetanseutvikling – statlig utviklingsprosjekt for ungdomstrinnet). Skal følge opp Tastaveden. Kannik og Smiodden i forhold til lesing. Knytte de andre ungdomsskolene opp mot denne satsingen gjennom erfaringsutvekslingene.
6
Kurs og konsultasjoner Kurs for lærere på 1.trinn – den viktige skolestarten Lesing og skriving Regning IKT Kurs i den andre leseopplæringen Kurs IKT Logoskonsultasjoner
7
Matematikk Deltar på kursrekke for ressurspersoner i regning Ingrid, Silje, Grethe, Kari Ansvarlig Mona Røsseland Foredrag Ny giv – Kari Kurs for lærergrupper/lærerkollegier - Venke
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.