Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Samferdselskomiteén Oppland Presentasjon av Nettbuss – tanker rundt kollektivtrafikk 30.8.2012 Kjell Arne Engeskaug side 1.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Samferdselskomiteén Oppland Presentasjon av Nettbuss – tanker rundt kollektivtrafikk 30.8.2012 Kjell Arne Engeskaug side 1."— Utskrift av presentasjonen:

1 Samferdselskomiteén Oppland Presentasjon av Nettbuss – tanker rundt kollektivtrafikk Kjell Arne Engeskaug side 1

2 Hvem er vi – hvordan tenker vi og hva vil vi? ●Nettbuss AS ●Nettbuss Øst AS ●Visjon, verdier, ansatt – og kundeløfte ●Anbud Gjøvik side 2

3 Selskaper i konsernet Nettbuss AS NORGE Nettbuss Drammen AS Nettbuss Travel Drammen AS Nettbuss Øst AS Nettbuss Møre AS Nettbuss Sør AS Nettbuss Ekspress AS Nettbuss Trøndelag AS Nettbuss Østfold AS Borg Buss AS (50%) Nettbuss Travel AS Team Verksted AS SVERIGE Nettbuss AB Team Verkstadscenter AB Nettbuss Transfer AB Nettbuss Express AB Stadsbussarna Sverige AB DANMARK Nettbuss A/S

4 Nettbuss Øst AS Adm. dir Øivind Leet Regionsjef Oppland Kjell Arne Engeskaug Gjøvik Kjell Arne Engeskaug Jaren Pål Arne Sangnæs Regionsjef Hedmark Arild Nylend Elverum Johs Meljordshagen Kongsvinger Arild Nylend’ Regionsjef Oslo og Akershus Per Nilsen Lommedalen Hans Petter Lommerud Tur Torbjørn Sundby Nittedal Bjørn Erik Berntsberg Årnes Henning Berg Eidsvoll Hans-Kristian Arntsen Bjørkelangen Trond Synvis Gardermoen Wiktor Lensebakken Driftssentral Akershus Kjell Arne Martinsen Teknisk sjef Dagfinn Bernhus Verksted Bjørkelangen Ingvar Lund Verksted Kongsvinger Jan Korsmo Verksted Eidsvoll Anker Bunes Verksted Elverum Terje Storsveen Karosseri verksted Jaren Rolf Gjefsen Mekanisk verksted Jaren Ole Johan Nybakke Verksted Lommedalen Geir Tilje Gardermoen OSL Tom Berge Økonomisjef Lars Løfaldli Kvalitets og personalsjef Birger Ljunggren Opplæringsleder Arne Kristian Smith Opplæring og rekruttering Eli Grindeland Markedssjef Nina Nitteberg Trafikksjef Tor Brenna

5 merkevareløftet 2011 nettbuss Vår visjon Nettbuss skal være det ledende og mest nyskapende busselskapet i Norden

6 Våre verdier Respekt og tillit I Nettbuss vil vi hverandre vel Modig I Nettbuss skal vi ha åpenhet og mot til å si ifra Ansvarlig I Nettbuss skal vi være til å stole på Markedsorientert I Nettbuss skal vi tenke butikk

7 merkevareløftet 2011 nettbuss Vårt kundeløfte Ditt møte med Nettbuss skal være en positiv opplevelse – både før, under og etter reisen. Vi strekker oss langt for å innfri dine ønsker om en effektiv og god reise. Derfor skal vi være blant de beste på trafikksikkerhet, brukervennlighet og miljø. Du møter dyktige, i møte-kommende og hjelpsomme medarbeidere som har som motto: ”Ditt behov – vårt oppdrag”

8 For våre offentlige oppdragsgivere betyr dette at vi, med vår brede erfaring fra alle sider ved bussdrift, sørger for en problemfri, trygg og miljøvennlig leveranse - uansett hvilke ruter vi kjører. Våre oppdragsgivere kan være trygge på at vi leverer som forventet av en profesjonell og engasjert leverandør, hele tiden med våre oppdragsgiveres og reisendes beste for øye Vårt kundeløfte

9 Vårt ansatteløfte En jobb hos oss er en trygg, meningsfull og ansvarsfull jobb. Vi tilbyr ordnede arbeidsforhold og konkurransedyktige betingelser. Du jobber i et av Nordens største busselskap som har påtatt seg et betydelig miljø- og samfunnsansvar. Hos oss møter du folk som vet at det er kundene vi lever av, og som motiveres av og trives med kundekontakt. Du har en selvstendig jobb – og et stort ansvar.

10 ANBUD GJØVIK ●Omfang av anbud ●Pakke 1: Skoleruter, bybuss, servicebuss og ringrute km, 46 busser og 64 årsverk ●Pakke 1 Opsjon: (bybuss + styrket Ringruta Gjøvik – Raufoss) km, 5 busser og 5 årsverk ●Pakke 2: Langrute Lillehammer – Gjøvik km, 10 busser og 13 årsverk ●Pakke 3: Langrute Lillehammer – Hønefoss km, 2 busser og 4 årsverk Totalt: km, 68 busser og 86 årsverk. side 10

11 Viktig for Nettbuss ●Kunde ●Først og fremst holde det vi lover i ”kundeløftet” ●Service & kundebehandling, ta kunden på alvor – vise respekt – skape tillitt ●Informasjon om produkter, rutetider, korrespondanser, destinasjoner osv. ●Presisjon, opptreden, imøtekommenhet. Skape et godt førsteinntrykk. ●Materiell ●Vedlikehold ●Renhold ●Flåtestyring ●Rutetilbud / produkt ●Infrastruktur som trasé, holdeplasser (Kallerud – E6 Biri) og antall avganger ●Ambisjoner og tiltak egnet til passasjervekst – kontra rutekutt ●Sjåfør: Viktigste brikken i Nettbuss! side 11

12 Viktig for Nettbuss ●Miljø ●ISO – sertifisert (Aktiv miljøpolitikk og tydelige miljømål) ●Miljøriktige busser og drivstoff ●Hver avdeling har egne miljømål og lokal fokus ●Samarbeid med oppdragsgiver og kundegrupper ●Felles forståelse for utfordringer gir bedre løsninger og resultater for alle ●Bedre infrastruktur gir flere reiser ●Bedre produkter gir flere reiser ●Gjøre markedet kjent med eksisterende og nye produkter gir flere reiser ●Insitamentavtaler – Motivasjon til økt innsats - kan skape rom for økt innsats. ●Dialog og samarbeid skaper flere reiser og bedre resultater – grunnlag for satsning til glede for kunder, oppdragsgiver, busselskapene og samfunnet = offensiv samferdselspolitikk! side 12


Laste ned ppt "Samferdselskomiteén Oppland Presentasjon av Nettbuss – tanker rundt kollektivtrafikk 30.8.2012 Kjell Arne Engeskaug side 1."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google