Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Nordfjordkryssing AS. Hvorfor Nordfjordbrua? Regionalt - Dagens situasjon 28.700 innbyggere 8.200 innbyggere.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Nordfjordkryssing AS. Hvorfor Nordfjordbrua? Regionalt - Dagens situasjon 28.700 innbyggere 8.200 innbyggere."— Utskrift av presentasjonen:

1 Nordfjordkryssing AS

2 Hvorfor Nordfjordbrua?

3 Regionalt - Dagens situasjon innbyggere innbyggere

4 Regionalt - Dagens situasjon innbyggere innbyggere

5 Regionalt - Dagens situasjon innbyggere innbyggere

6 Regionalt - Dagens situasjon innbyggere innbyggere

7 Dette vet vi!

8 Tar hensyn til regional nytte i M&R og Hordaland – Ikke i S&F Statens vegvesen

9 Planlegger å bruke 40 milliarder på prosjektet i S&F og M&R Statens vegvesen SOGN OG FJORDANE KostnadSpart tidTrafikkantnytteNetto Nytte% Indre (bro Svarstad) – K ,24 Stigedalen – K ,35 Gjeldende trase (S´en) – K ,56 MØRE OG ROMSDAL Volda – Ålesund K ,62 Ålesund – Molde K ,67 Molde – Bergsøya KA ,99 Bergsøya - Liabø K ,68 35,7 milliarder

10 Blir vi nedprioritert?

11 Mangler og feil ved KVU

12 Ytre/Midtre Nordfjord mennesker Førde + 20 min Volda + 35 min Sykehus

13 Mangler og feil ved KVU Modellene fanger ikke opp lokal kunnskap. Alle fergekryssinger får et snitt på 25 min. Ytre og Midtre Nordfjord sendes over bro i indre – Men, min kortere og billigere over Lote/Anda Tallene på antall biler i indre blir for høyt. Det er satt for høy nytteverdi i indre. Feil trafikktall - Indre

14 Mangler og feil ved KVU S´en – K4 - Anda/Lote: ”1,5 milliarder kr” (fergetakst) Indre – K10 – Svarstad: ”0,8 milliarder kr” Stigedalen - K7 - F/V og A/L: ”3 milliarder kr” (fergetakst) Totalt ville det bli betalt fergebilletter for ”3 milliarder” ( ) Dette bør brukes på vei og ikke ferge! Bompengegrunnlag

15 Mangler og feil ved KVU Vei Byrkjelo – Sandane mill kr opprusting + vedlikehold. Ferge Lote – Anda til ”evig tid” Lotetunnellen Kostnadene er tatt med i midtre konsepter – ikke i Indre Fylkets kostnader v/Indre

16 Mangler og feil ved KVU Alternativ levetid KostnadTrafikkantnytteNetto Nytte 30 år K10 - Bru ved Svarstad K7 - Stigedalen år Dobbel nytte K10 - Bru ved Svarstad K7 - Stigedalen

17 Mangler og feil ved KVU 2000 bedrifter i midte og ytre Nordfjord Sandane Lufthamn Veiutbedringer/rassikring Husbyggere/bosettere Regionale Investeringer

18 Mangler og feil ved KVU NHH – produktivitetsmodell Bergen – Stavanger – 10 milliarder kr pr år (2,5% økt produktivitet) Skei – Volda? Tallene for S&F kommer i slutten av 2012 Regional Nytteverdi

19 Mangler og feil ved KVU Sykehus Feil trafikkdata Bompengegrunnlag Fylkets kostnader Alternativ levetid Regionale investeringer Regional Nytteverdi v v v v v v = Nok til å legge E39 over Lote - Anda

20 Vi skal bygge for fremtiden – Noe hele fylket OG de som skal gjennom får glede av!

21


Laste ned ppt "Nordfjordkryssing AS. Hvorfor Nordfjordbrua? Regionalt - Dagens situasjon 28.700 innbyggere 8.200 innbyggere."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google