Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Slemteknikk Noen tips og råd... ”Nødvendige” konvensjoner  XY-NT  Cuebids og splinter  4.farge  Ny farge er alltid krav fra svarhånda  Key-Card Blackwood.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Slemteknikk Noen tips og råd... ”Nødvendige” konvensjoner  XY-NT  Cuebids og splinter  4.farge  Ny farge er alltid krav fra svarhånda  Key-Card Blackwood."— Utskrift av presentasjonen:

1 Slemteknikk Noen tips og råd..

2 ”Nødvendige” konvensjoner  XY-NT  Cuebids og splinter  4.farge  Ny farge er alltid krav fra svarhånda  Key-Card Blackwood  Svar etter 2kl-åpning

3 XY-NT (1)  Forekommer etter 1x – 1y 1NT - ?  2 ♣ : meld 2 ♦. Min neste melding er innvitt  2 ♦ : Utgangskrav VestNordØstSyd 1ru Pass1spPass1NT Pass2klPass2ru Pass2hjPass4sp Pass pass

4 XY-NT (2)  Forekommer etter 1x – 1y 1NT - ?  2 ♣ : meld 2 ♦. Min neste melding er innvitt  2 ♦ : Utgangskrav VestNordØstSyd 1ru Pass1spPass1NT Pass2klPass2ru Pass2hjPass2sp Pass pass

5 XY-NT (3)  Forekommer etter 1x – 1y 1NT - ?  2 ♣ : meld 2 ♦. Min neste melding er innvitt  2 ♦ : Utgangskrav VestNordØstSyd 1ru Pass1spPass1NT Pass2ruPass2sp Pass3spPass4kl Pass4NTPass5ru Pass6spp.r

6 4.farge  Etablerer utgangskrav  Meld så naturlig som mulig etterpå.  Hopp til utgang viser mimimum VestNordØstSyd 1ru Pass1hjPass1sp Pass2klPass2NT Pass3spPass4sp Pass NB: ikke cuebid åpninga..

7 Ny farge krav  For å slippe å hoppe unødvendig og sperre seg selv  1 ♣ - 1 ♠ 2♣ - 2 ♦ /2 ♥ naturlig og rundekrav. VestNordØstSyd 1klPass1sp Pass2klPass2ru * Pass3spPass

8 Stenberg 1  2NT etter 1 ♥ / ♠. Viser 13hp+ og firekort støtte.  Svar: Ny farge: nat og tillegg 3M = minimum 3NT = X = renons VestNordØstSyd 1sp Pass2NTPass3ru Pass4spPass pass

9 Stenberg 2  Svar etter 1M – 2NT 3X  Ny farge: singelton 3M = spør etter singel 3NT = Cuebid pls VestNordØstSyd 1sp Pass2NTPass3ru Pass4ruPass4NT Pass5klPass7sp Pass

10 Stenberg 3  Svar etter 1M – 2NT 3X  Ny farge: singelton 3M = spør etter singel 3NT = Cuebid pls VestNordØstSyd 1sp Pass2NTPass3ru Pass3spPass4hj Pass4NTPass5sp Pass6sp

11 Splinter og renonsvisende hopp  Forekommer som regel etter majoråpning  Svar: Hopp til 3-trinnet: Singleton og minst invitt til utgang -”minisplinter”  Hopp til 4-trinnet: Renons og sleminteresse VestNordØstSyd 1spPass3hj Pass4NTPass5hj Pass6spp.r NB: Alltid 4-kort støtte !!!

12 Splinter og renonsvisende hopp  Forekommer som regel etter majoråpning  Svar: Hopp til 3-trinnet: Singelton og minst invitt til utgang - ”minisplinter”  Hopp til 4-trinnet: Renons og sleminteresse VestNordØstSyd 1spPass4ru Pass4spPass NB: Alltid 4-kort støtte !!!

13 Cuebids (1)  Mest for å unngå å komme i slem med udekket farge  Første og andrekontroller meldes om hverandre  Helst cuebid honnør i makkers hovedfarge, i alle fall første gang  4NT er Blackwood VestNordØstSyd 1ru Pass1spPass1NT Pass2ruPass2sp Pass3spPass4ru Pass4spp.r

14 Cuebids (2)  Mest for å unngå å komme i slem med udekket farge  Første og andrekontroller meldes om hverandre  Helst cuebid honnør i makkers hovedfarge, i alle fall første gang.  4NT er Blackwood VestNordØstSyd 1ru Pass1spPass3ru Pass3spPass4kl Pass4ruPass4NT Pass5klPass7NT

15 Blackwood (1)  4NT spør etter ess. Avtalt trumf eller siste farge  Svar: 5kl = 0 eller 3 ess 5ru = 1 eller 4 ess 5hj = To ess uten trumf Q 5sp = To ess med trumd Q 5NT = 1 eller 3ess + renons 6x = to ess + renons i fargen VestNordØstSyd 1ru Pass1spPass2sp Pass2NTPass4sp Pass4NTPass5ru Pass5spp.r

16  Etter svarene 5kl/5ru spør fargen over videre:  Svar: trumf lavest = ikke trumf Q farge billigst = Ja, jeg har trumf dame + kongen her hopp i trumf = Ja, jeg har trumf dame, men ingen konger å vise. VestNordØstSyd 1ru Pass1spPass2sp Pass4NTPass5ru Pass5hjPass6kl Pass6ruPass6hj Pass7spp.r Blackwood (2)

17  5NT bekrefter at alle fem ess + trumfdame finnes. Storeslemsinvitt  Svar: trumf lavest = Jeg er tømt. farge billigst = Jeg har kongen her, passer det? hopp til 7 = Ja, jeg har MASSE tillegg. VestNordØstSyd 1klPass1sp Pass2klPass2ru Pass3spPass4NT Pass5ruPass5NT Pass7NTp.r Blackwood (3)

18  2hj er krav..  Svar: 3kl = 2nd negative. Ingenting 2NT/3X = Naturlig, 4-9hp 3hj = lover minst et cubid 4x = Splinter 4hj = støtte, men ingen cuebid VestNordØstSyd 2klPass2ru Pass2spPass4ru Pass4NTPass5kl Pass7spPass pass 2kl-2ru-2hj


Laste ned ppt "Slemteknikk Noen tips og råd... ”Nødvendige” konvensjoner  XY-NT  Cuebids og splinter  4.farge  Ny farge er alltid krav fra svarhånda  Key-Card Blackwood."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google