Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertAnton Hanssen Endret for 9 år siden
1
Organisering uten A Kasse
2
Organisasjonsoppslutning BransjeOrganisasjonsgrad Industri-Metall60 Bygg45-50 Papir90-100 Grafisk60-80 Bil35-40 Hotell20 Grønn sektor20-30 Lærlinger30-35 2
3
3 Hvorfor blir folk medlem?
4
4 Strategier i organisering I •Rett til samme service og oppfølging uansett bransje og geografi. •Organisering er integrert del av all faglig aktivitet •Tydelig ledelse som kommuniserer viktigheten av organisering. •Forankring av mål, tiltak og ansvarsfordeling. •Systematisk og kontinuerlig arbeid. •Organisasjonsbygging med desentralisert tillitsvalgtsopplæring med lavterskeltilbud
5
PROFESJONELL SERVICE God service = Opplevelsen Forventningene 5
6
6 Tariffavtalene Lovverk -avtaleverk Omfang Pensjon (AFP) Innflytelse og medbestemmelse Tillitsvalgtes rettigheter Minstelønn og garantibestemmelse
7
7 Viktige medlemsfordeler
8
Organisasjonen Tillitsvalgte som ambassadører Kunnskap, ferdighet og holdninger Ivareta medlemmenes interesser Organisasjonsbygging Avdeling/fagforening 110 avdelinger med over 200 ansatte Bistå tillitsvalgte og medlemmer Utstrakt oppsøkende virksomhet 8
9
Medlemsdemokrati og medlemsfordeler Medlemsdemokrati Direkte påvirkning i lokale og sentrale lønnsoppgjør. Oppslutning ved uravstemninger Øvrige medlemsfordeler Kollektive forsikringer Fordelkonseptet LOfavør 9
10
10 Tilfredse medlemmer
11
11 Fornøyde med hjelpen
12
12 TILFREDSHET HØYMIDDELSLAV VIKTIGHETVIKTIGHET HØY ”Ambassadører” 12 prosent av medlemmene (8 %) 17 % (22 %) 0,3 % (ingen) MIDDELS 7 % (5 %) 52 % (49 %) 3 % (7 %) LAV 0,4 % (ingen) 4 % (3 %) ”I faresonen” 2 prosent av medlemmene (4 %) Flere har blitt ”ambassadører”
13
13
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.