Presentasjon lastes. Vennligst vent

Liknende presentasjoner

Presentasjon om: "AUSTR ALIA Reisebrev nr.1. 22.juli 2005 Mitt første reisebrev… Båttur på Singapore River Singapore SlingMmmm…Skyskraperbyen Hei alle sammen! Sender herved."— Utskrift av presentasjonen:

1 AUSTR ALIA Reisebrev nr.1

2 22.juli 2005 Mitt første reisebrev… Båttur på Singapore River Singapore SlingMmmm…Skyskraperbyen Hei alle sammen! Sender herved mitt første reisebrev fra Down Under, Adelaide i Australia. Jeg kom hit tidlig i går morges etter en utrolig lang reise og en dag i Singapore. Å komme til Singapore var som å åpne dørene til en enorm dampbadstu – luftfuktigheten var enorm og det var varmt som fy. Jeg landet grytidlig etter å ha mistet en natt i tidsforskjell hjemmefra, og bestemte meg for å dra inn til byen for å få mest mulig ut av dagen. Jeg fikk med meg de obligatoriske turisttingene i en ekspressfart, slik som Merlion, Chinatown, båttur på elven, samt shopping i Orchard Road og følte meg vel egentlig ”ferdig” med byen når klokken var to eller no sånt…da hadde jeg til og med vært innom sagnomsuste Raffles hotell og slurpa i meg en Singapore Sling – der den første drinken ble blandet i 1915 – Nå var det ”bare” ni timer igjen til flyavgang. Var litt lei alt maset og menneskemylderet og bestemte meg for litt avslappende dusjing og lesing på flyplassen. Singapore var spennende og flott, men tror faktisk jeg fortsatt lider av Asia-syken etter den måneden i Kina i fjor. Niiiiihau

3 Fra Singapore gikk turen videre til Adelaide – en seks og en halv times flytur. Jeg hadde bestemt meg for å få litt søvn, siden det tross alt var en stund siden sist, og hadde derfor gått til innkjøp av Singapore sleeping pills…De viste seg å virke, men det endte bare med at jeg ble helvetes trøtt uten å få sove. Ble sittende ved siden av et eldre asiatisk ektepar som ikke akkurat heller la soveforholdene til rette. Vel fremme i Adelaide ble jeg møtt av en representant fra skolen i strålende sol – Welcome to the land down under… Utsikt til Singapore fra sjøen På Raffles kastet man peanøttskallet på gulvet!

4 Det skal allikevel sies at det er relativt kaldt her nede nå, siden det er midt på vinteren. Gradestokken kryper om mot ca 16 grader midt på dagen og om natta blir det kaldt under dyna uten sentralvarme og isolerte hus. Sliter fortsatt med en helvetes døgnvillhet og følelsen av å ikke føle meg helt hjemme… men det kommer seg nok etter hvert. Jeg har fått plass i et leilighetskompleks på campus, hvor jeg deler leilighet med Mike fra Canada, Australia-Scott, norske Heidi, og en vietnameser jeg ikke aner hvordan staver navnet sitt. Spennende blanding med andre ord. Har møtt alle utenom hun norske (som er på ferie), og det virker som hyggelige folk. Leiligheten er utrolig fin, (selv om det ikke virker som de som bor her har vasket på en stund) og ligger bra til rett ved skolen på en ås utenfor byen. I går brukte jeg mesteparten av dagen på å orientere meg og å finne frem til et sted å kjøpe mat…På vei hjem ble det plutselig mørkt, og det gikk opp for meg at jeg var i Australia, når jeg gikk gjennom parken og fikk øye på et skilt hvor det sto ”Watch out for the snakes”….. Denne dagen har vært litt bedre. I dag har jeg blitt immatrikulert ved universitetet og vært på infomøte og fått ordnet alt praktisk. Ble også kjent med to norske jenter fra Bergen i dag, som også kom til Australia denne uken. Leiligheten min helt til høyre, i underetasjen Utsikt fra campus til Adelaide og sjøen

5 Var faktisk litt digg å møte nordmenn når jeg ikke kjenner noen her nede. Skal på fest til jentene neste helg. Tjoho Neste lørdag har jeg forresten også meldt meg på en dagstur for innvekslingsstudentene her. Tror vi skal til en nasjonalpark og opp på et fjell og sånn. På kvelden skal vi visstnok spise middag nede ved stranda og se på pingvinene som hopper i havet ved solnedgang. Moro for unga! Over og ut for nå… Lars Marius aka crocodile dundee Universitetet Min adresse her nede er forresten: Lars Marius Lauten, Flinders Housing Village Unit 63, GPO Box 2100, Adelaide, SA 5001, Australia -blir overlykkelig for post. Sjekk også www.larsmarius.com, for flere bilder, oppdateringer og reisebrev….www.larsmarius.com

Laste ned ppt "AUSTR ALIA Reisebrev nr.1. 22.juli 2005 Mitt første reisebrev… Båttur på Singapore River Singapore SlingMmmm…Skyskraperbyen Hei alle sammen! Sender herved."