Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

NASJONAL TRANSPORTPLAN HVORFOR ER FIREFELTS E6 OG INTERCITY -TOG GJENNOM RINGSAKER VIKTIG Ole R Strandbakke Ringsaker kommune.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "NASJONAL TRANSPORTPLAN HVORFOR ER FIREFELTS E6 OG INTERCITY -TOG GJENNOM RINGSAKER VIKTIG Ole R Strandbakke Ringsaker kommune."— Utskrift av presentasjonen:

1 NASJONAL TRANSPORTPLAN HVORFOR ER FIREFELTS E6 OG INTERCITY -TOG GJENNOM RINGSAKER VIKTIG Ole R Strandbakke Ringsaker kommune

2 FELLES UTFORDRINGER KNYTTET TIL E6 OG INTERCITY-TOG • E6: – NTP – Åkersvika • IC: – NTP – Planlegging – «Flaskehalser» – Forbikjøringsspor – Knutepunktsutvikling – Godsterminal

3 VEKST OG UTVIKLING I HEDMARK • Hedmark fylkes målsetting: innb. innen 2020 • Hvordan nå målet uten bevisst pri. av Hamar-regionen gjennom NTP? Regjeringens forslag er: • E6 til Brumunddal først i 2. periode (2022). Ingen signaler om videre utbygging • Intercity til Hamar i 2024, og «kanskje» til L.hmr. i 2030 • NTP må inneholde: • E6 til Moelv i 2016 og L.hmr. i IC til L.hmr. i 2029

4 E6 I RINGSAKER Firefelts E6 har betydning for bl.a.: • Befolkningsvekst • Byutvikling • Næringsutvikling • Trafikksikkerhet Vegservice Vogtog og buss Rasteplass Pellervika Småbåthavn P Buss P P Strandsagtomta Strandsagvegen Strandvegen Nils Amlis veg P E6 Brumunddal

5 BRUMUNDDAL E6 Strandsagtomta Småbåthavn Vegservice Amlund bru Granrudjordet Pellervika Nesvegen E6 Brumunda Strandsagvegen

6 MOELV

7 KRYSSING AV MJØSA

8 NY BRU OVER MJØSA

9 INTERCITY-TOG I RINGSAKER Intercity-tog har betydning for bl.a.: • Befolkningsvekst • Byutvikling • Flere pendlere • Evt. Godsterminal • Evt. Innlandssykehus • Strandsonen • Trafikksikkerhet og miljø

10 DAGENS JERNBANE I RINGSAKER

11 ALTERNATIVE TRASEER FRA KVU

12 SKYSSTASJON I BRUMUNDDAL


Laste ned ppt "NASJONAL TRANSPORTPLAN HVORFOR ER FIREFELTS E6 OG INTERCITY -TOG GJENNOM RINGSAKER VIKTIG Ole R Strandbakke Ringsaker kommune."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google