Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Språksamarbeid i Bergen vest, med døme frå prosjekt i spansk Angélica Cortés, Maria Brubæk Bua og Gro Egset Halse.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Språksamarbeid i Bergen vest, med døme frå prosjekt i spansk Angélica Cortés, Maria Brubæk Bua og Gro Egset Halse."— Utskrift av presentasjonen:

1 Språksamarbeid i Bergen vest, med døme frå prosjekt i spansk Angélica Cortés, Maria Brubæk Bua og Gro Egset Halse

2  Mål  Gi undervisningstilbud i fremmedspråk nivå 3  Verktøy  Videokonferanse, It’s learning, diverse digitale verktøy  Hvem  Videregående skoler i region vest, Hordaland Fylkeskommune  Når  Høsten 2011

3 Videokonferanser i Sparebank 1 av Sparebank1, tilgjengelig under CC BY-NC-SA 2.0

4  1 time: Samlinger og/eller studietur  1 time nettbasert undervisning  Forberedelse til videokonferanse  2 timer videokonferanse  1 time muntlig  Spontan samtale  Oppsummering av tema  Differensiert undervisning

5  Flere lærere har ansvar for undervisningen  Inndeling i perioder  En lærer har ansvar for nettbasert undervisning + videokonferanse i hver periode  1 time muntlig med samme lærer hele året

6  Alle lærerne som skal undervise lager årsplan sammen  Deler opp i perioder/tema  Blir enige om undervisningsform og vurderingsform for de ulike delene  Diskuterer oppleggene før vi begynner med undervisningen

7  Tema  Pablo Neruda (litteratur)  Chile (historie, kulturkunnskap) /tus-manos-by-pablo-neruda-spanish.html

8  Lese kort biografi om Pablo Neruda  Lese ”Poema XX” og vise klippklipp  Innleveringsoppgave:  Hva vil Pablo Neruda formidle med dette diktet? Skriv noen setninger om dette og lever inn på It’s learning (frist i god tid før videokonferanseundervisning)

9  Lærer forteller mer om Pablo Neruda  Forklare vokabular om nødvendig  Spørre elevene hva Pablo Neruda vil formidle  Diskutere videre innholdet i diktet  Hva synes de om Nerudas egen innlesning?  Introdusere ”Amo América”  Høytlesing, sammenligne diktene  Oppsummeringsspørsmål/sammendrag  lekse til muntlig time  Introdusere neste oppgave (se uke 2)

10  Elevene oppsummer hva de har lært (fem-ti minutter)  Fokus på kommunikasjon, språk, grammatikk, spontan samtale  differensiere etter elevenes behov  Lærerne må holde hverandre oppdatert  legges ut på It’s learning

11  Elevene leser inn et dikt av Pablo Neruda med illustrasjoner/bilder i Photostory  Leveres inn på It’s Learning i slutten av uke 2 Pablo Neruda av Revista argentina Siete días ilustrados, offentlig eiendom

12  Eventuelle spørsmål om Photostory (innhold/teknisk hjelp)  Spørre hva de vet om Chile generelt og om Pinochet/Allende  Kort presentasjon fra lærer om Salvador Allende  Litt om Pinochet og statskuppet  Statistikk om chilenere i Norge, SSB

13  Elevene oppsummer hva de har lært (fem-ti minutter)  Fokus på kommunikasjon, språk, grammatikk, spontan samtale  differensiere etter elevenes behov

14  Photostory  Moviemaker  Lydfiler  Wiki (wikispaces)  Go animate Go animate  Google sites  E-portfolio på It’s learning  Avis (Microsoft Office Publisher)  Facebook  Skype

15  Skriftlige prøver - Hvordan organisere dette?  Skal elevene levere inn et produkt etter hver periode?  Hvem har ansvar for muntlig eksamen?  Skal elevene samles for å bli kjent med hverandre?  Hvem skal betale for en eventuell studietur med tanke på gratis skolegang?  Det finnes ingen lærebøker beregnet for spansk nivå 3

16   


Laste ned ppt "Språksamarbeid i Bergen vest, med døme frå prosjekt i spansk Angélica Cortés, Maria Brubæk Bua og Gro Egset Halse."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google