Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Økt omsetning, økt lønnsomhet og lavere kostnader ved å markedsføre seg riktig i digitale medier. Det er vår spisskompetanse.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Økt omsetning, økt lønnsomhet og lavere kostnader ved å markedsføre seg riktig i digitale medier. Det er vår spisskompetanse."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 Økt omsetning, økt lønnsomhet og lavere kostnader ved å markedsføre seg riktig i digitale medier. Det er vår spisskompetanse.

3 AGENDA • Byråpresentasjon • Medietrender • Tradisjon og fornyelse • Bedriftsrådgivning • Google AdWords • Google Display • Analyse/ Kundecaser • Facebook • Facebook annonsering • Landings-sider • Oppsummering

4 HK Link AS HK Link er et mediebyrå i Trondheim, med tilknytning til HK Reklamebyrå og Rosenborg Reklame. Midt-Norges største kommunikasjonshus. Strategisk samarbeid med Mye i media AS • Analysere trafikk og adferd på nett • Analysere trafikk opp mot nettstedets funksjoner og struktur • Digital markedsføring gjennom de mest effektive kanaler. ROI • Er sertifisert partner av Google og Facebook • HK Link er et objektivt byrå. Velger kanaler som er best for kunden • Effektiv gjennomføring, analyse og justering underveis i kampanjer • Rapportering, bevis og resultat

5

6 Medievaner/Trender

7 Kilde: Statistisk Sentralbyrå

8 Kilde: Statistisk sentralbyrå

9 Cylmo.no Tradisjon, Fornyelse – Utfordringer

10 Rådgivning Rådgivning • Tradisjonelle katalogtjenester • Analyse av trafikk inn til nettsted • Analyse – Hvordan fungerer hjemmesiden? • Objektiv samarbeidspartner • Bruk markedskronene hvor de gir resultat • Ikke spill russisk rulett med markedsbudsjettet

11 Google • Startet i en garasje i 1998 i California av Larry Page og Sergey Brin • Verdens desidert største søkemotor- 15 mill. søk per dag i Norge • Google oppgir ikke tall, men eksperter sier at ca. 92% av alle nordmenn bruker Google • 95% av all trafikk på nett går via søkemotorer • 90%+ av alle nordmenn søker etter varer og tjenester på nett hver måned. - Vises din bedrift ved søk på produkter og tjenester? - Verdens rimeligste markedsføringskanal og den kanalen som når flest potensielle kunder - Påvirkende og veiledende markedsføring

12 Hva er Google AdWords? • Google sitt eget annonsesystem • Basert på PPC- Pay per Click • Vises når det søkes på dine valgfrie søkeord på Google • Annonsene vises hvor dine kunder befinner seg • Kan settes opp selv, men de fleste bruker et sertifisert byrå. • Stort antall partnere hvor annonsene også vises • Ett klikk koster i snitt 5-7 kr • Mest kostnadseffektive markedsføringen man kan gjøre på nett

13

14

15

16 Differensierte budskap

17 Google Display Annonser • Bilde/flash annonser • Betal kun per klikk eller visning (CPM) • Vises på alle plattformer (Desktop, mobil og nettbrett) • Styres geografisk og demografisk • Flere parametere kan utløse visning: - Søkehistorikk/Interesser, nøkkelord og innhold på nettside/artikkel - Bestemte nettsteder som man velger ut • Eksempler partner-nettverk: - vg.no, db.no, nettavisen.no, Aftenposten.no, E24.no, startsiden.no, 1881.no, TV2.no, youtube.no, blogg.no, forum etc.

18 Kilde: TV2.no

19 Kilde: Dagbladet.no

20

21

22 Kundecaser

23

24 Eksempel nettbutikk

25

26 Facebook • Tre millioner nordmenn over 15 år innom månedlig • 63% av norske nettbrukere er innom Facebook daglig • 40% av de som er på Facebook ukentlig deler reklame • 26% har kontaktet bedrifter via Facebook • 68% større sjanse for like, hvis en venn har likt fra før • Hva er EdgeRank: - Relasjon: Alt man ser på FB er basert på egne handlinger - Interaksjon: Like, del og kommenter - Tid: Veggposter er ferskvare. Før dialog, svar på spørsmål - Bedre med 100 engasjerte følgere enn 1000 uengasjerte

27 • Content is King- Engasjer dine tilhengere - Få likes, kommentarer og delinger - Langsiktig mål - Kvalitet foran kvantitet

28 Facebook-annonsering • Betal per klikk, eller visninger- avhengig av kampanje • Segmenterte annonser: - Geografisk - Demografisk - Interesse • Promotion Guidelines: - Viktig å følge FB’s regelverk - Opptre profesjonelt - Unngå å bli en spammer (LIK, DEL OG VINN) - Brudd kan føre til sperring/stenging av konto

29

30 Sosialt Siden ledetråden Tårn har de to brukt om lag 40 timer på å finne lappen. - Mye av ledetrådene har vært svada for å ikke gjøre det lett, sier Øystein Hardersen. De to vinnerne har svettet for lappen. - Vi har vært oppe med militærbasen, vært ute med båt og svømt, fått brannsår av brennesle og møtt insekter. I tillegg har Angell ofret ett par sko med all sparkingen i gresset. - Det er sjelden vi to gjør ting i lag. Dette ble en sosial greie for oss. Vi diskuterte til og med rundt middagsbordet hvor den kunne være. Hun har sjelden sett så mange familier ute sammen og en annen ting har hun også sett. - Søppel. Folk burde ta seg en tur ut å plukke.

31 -Kampanjesider -CTA -A/B testing

32 Oppsummering • Alle markedsaktiviteter på nett skal måles • Krev dokumentasjon • Søk: Har du Google, har du det du trenger • Mål konverteringer • Gode landings-sider er gull verdt (CTA, A/B) • Ikke kjøp av gammel vane • Nå din målgruppe, ikke alle andre

33 VÅRE KUNDER SKAL OPPLEVE EN POSITIV ENDRING GJENNOM ØKT SALG, ØKT OPPMERKSOMHET OG BEDRE KONTROLL PÅ MARKEDSMIDLENE. VI DOKUMENTERER RESULTATER.


Laste ned ppt "Økt omsetning, økt lønnsomhet og lavere kostnader ved å markedsføre seg riktig i digitale medier. Det er vår spisskompetanse."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google