Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertAnnette Hoff Endret for 9 år siden
1
POINT OF INTERACTION E-RETAIL 2013, PÅL ANDRÈ FREDRIKSEN
2
Hva ligger i denne i dag?
3
Hvem er de beste kundene?
4
Target Marketing Identifisering Identitet
5
Kjært barn har mange navn og mange egenskaper •Bonusprogram •Basert på kjøp •Knyttet til kort som gir kunden poeng ved handel •Fordelskort •Kunde kjøper/bestiller et kort som gir rabatter •Fordelsprogram SAGA GULL el PLATINUM •Gir rabatter/tilbud til “gode” kunder •Kampanjekort •Få en verdi når du kjøper
6
Nye kundekonsepter vil oppstå •Allianser mellom retail-kjeder som er ikke konkurrerende •Henvender seg til samme segment/vertikaler •Samarbeide mellom retail og andre bransjer
7
Raskt og enkelt •Hvorfor NFC og terminal ? • Identifisering (validering) av kunde må skje raskt •Få eller ingen tastetrykk •Validering skjer mot et punkt som har tillit •Mobil markedsføring •Stort marked for ikke-finansielle transaksjoner •Opptil 9 ikke-finansielle for hver finansielle transaksjon •Sosiale medier blir sentrale •Referansesalg/sosialdeling •Venner anbefaler til andre venner
8
Nye utfordringer trenger nye løsninger •NFC i alle terminaler •Først ute med mobil terminal med NFC-støtte
9
Mer enn bare betaling PCI NON PCI Gavekort Bonusprogram Verdisjekker Lojalitetskort Medlemskort Klippekort
10
One Point – Point Gateway Mobile POS Cross boarder solutions •Gateway for alle Point land •Multikanalstøtte •HUB for alle fremtidige løsninger •Direkte ruting til innløsere Finland Denmark Sweden Norway Point secure gateway Ashford Bromma HDV Finland DR Newbury Baltic
11
$ $ $ $ Gavekort & Prepaid Kuponger Tilbud & Promotions Lojalitet & premiering Offentlig transport $ $ VeriFone Proprietary and Confidential – Do Not Distribute Outside the Company Nøytral tilrettelegger
12
From POS….. …. to POI (Point Of Interaction)
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.