Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Spørreundersøkelse Forum Jæren 2010 - Måling av trivsel blant brukerne av høyhuset på Bryne Utarbeidet av Harald Stangeland MSc, Marketing Management.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Spørreundersøkelse Forum Jæren 2010 - Måling av trivsel blant brukerne av høyhuset på Bryne Utarbeidet av Harald Stangeland MSc, Marketing Management."— Utskrift av presentasjonen:

1 Spørreundersøkelse Forum Jæren 2010 - Måling av trivsel blant brukerne av høyhuset på Bryne Utarbeidet av Harald Stangeland MSc, Marketing Management

2 Spørreundersøkelse Forum Jæren • 139 besvarelser (72%) • 41% kvinner • Gjennomsnittsalder: 38,75 år (Mann 39,45 – Kvinne 37,72) • Bostedskommune blant brukerne: • Fremkomstmiddel til jobb

3

4

5

6 Kjønnsforskjeller

7 Andre observasjoner • Høy statistisk kvalitet (reliabilitet, validitet, normalfordeling) • Høy score prestasjonsrelatere påstander henger sammen med høy score på motivasjonsrelaterte påstander i veldig sterk grad • Den yngre halvdel har høyere score på hvert spørsmål • Etasjer med flere respondenter har generelt mer positive svar • Etasjer med flere respondenter har større andel kvinner • Respondenter som ikke ønsker å oppgi etasje har mer negative svar

8 Merkepersonlighet Forum Jæren Hensikt: Transformere merkenavnet Forum Jæren til personlighet med tanke på fremtidige markedsstrategier. - Allment akseptert at det finnes fem typer merkepersonligheter (Aaker, 1997; Peretz, 2009) Det brukes normalt sett fem personlighetstyper når man omtaler merkenavn: • Oppriktig (jordnær, ærlig, helhetlig) - Kodak, Fjordland, Tine • Spennende (vågalt, dristig, tidsriktig, fantasifull) - Pepsi, Porsche, Moods of Norway • Kompetent (tillitsfull, intelligent, suksessfull) - IBM, HP, Dagens Næringsliv • Sofistikert (overklasse, sjarmerende, transformerende) - Mercedes, Lexus • Robust (tøft, robust) - Levi’s, Marlboro, Nike

9 Merkepersonlighet Forum Jæren Metode: Hver respondent skulle nevne tre personlighetstrekk som de mente beskrev Forum Jæren på best måte. Denne metoden anses som tilstrekkelig for måling av merkepersonlighet.

10 Merkepersonlighet Forum Jæren • Oppriktig (jordnær, ærlig, helhetlig) - Kodak, Fjordland, Tine • Spennende (vågalt, dristig, tidsriktig, fantasifull) - Pepsi, Porsche, Moods of Norway • Kompetent (tillitsfull, intelligent, suksessfull) - IBM, HP, Dagens Næringsliv • Sofistikert (overklasse, sjarmerende, transformerende) - Mercedes, Lexus • Robust (tøft, robust) - Levi’s, Marlboro, Nike Strategisk betydning av resultatene - Dyrk spenningsmomentet - Heng med i tiden. Oppdaterer underveis - Tørre å være vågal og dristig for å opprettholde image

11 • Parkering nevnes nesten av alle som har gitt tilbakemelding. (Skilting, merking osv.) • Parkering for kunder savnes (blir nevnt av kunder som igjen ødelegger for bedrifter) • Parkering for leverandører • Temperatur er et STORT problem, spesielt i kantinen. • Flere innspill på kantine: - Meny tilgjengelig på nett- Mer varmretter (lage mer slik det ikke er tomt så tidlig) - Billigere sunn mat- Mer logiske priser (salat, pålegg osv.) - Generelt bedre kvalitet på kantinen- Komplett skyvebrettområde - Bestillingsmuligheter Tilbakemelding med egne ord

12 • Servicenivå på møte og konferanse nevnes av flere som dårlig (leveranse og personell) • Mer informasjon om hva som skjer på bygget • Arrangementer i toppetasjen (åpne) • Videokonferansemuligheter (spleising blant potensielle brukere) • Litt mer særpreg i felleslokalene (vel sterilt i dagens situasjon) Tilbakemelding med egne ord

13 • Stolte, fornøyde brukere som stortrives i Forum Jæren • Forum Jæren har gitt et bedre arbeidsmiljø • Fasiliteter på bygget er viktig og brukerne er fornøyde med disse • Bedrifter ønsker å invitere kunder i større grad etter innflytting, samt at de er mer attraktive • Kvinner litt mer fornøyde enn menn, med et STORT unntak i prestasjonsbaserte påstander • Yngre personer mer fornøyde enn eldre • Forum Jæren fremstår som spennende og dette bør det bygges videre på • Parkering, temperatur og kantine er det første en må forbedre! Konklusjoner

14 Diskusjon


Laste ned ppt "Spørreundersøkelse Forum Jæren 2010 - Måling av trivsel blant brukerne av høyhuset på Bryne Utarbeidet av Harald Stangeland MSc, Marketing Management."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google