Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Utfordringer løses i fellesskap. 1.Erfaringer etter to og et halvt år med tilbudet 2.Skolens målsetting og planer for faget Toppidrett 3.Rammefaktorer.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Utfordringer løses i fellesskap. 1.Erfaringer etter to og et halvt år med tilbudet 2.Skolens målsetting og planer for faget Toppidrett 3.Rammefaktorer."— Utskrift av presentasjonen:

1 Utfordringer løses i fellesskap

2 1.Erfaringer etter to og et halvt år med tilbudet 2.Skolens målsetting og planer for faget Toppidrett 3.Rammefaktorer 4.Samarbeid med klubber og trenere 5.Søknad og inntak Studiespesialisering med Toppidrett

3 Erfaringer etter to og et halvt år med Toppidrett En klasse To klasser En klasse En klasse Miljø – deling i grener

4 BVS – TOPPIDRETT VS IDRETTEN I NITTEDAL

5

6 Skolens målsetting og planer for faget Toppidrett Legge til rette for bygdas unge! • Beholde klubbtilhørighet og klubbmiljø • Opprettholde nettverk • Bidra til at bygdas idrettsmiljø gjøres sterkt og bredt • Bidra til at bygdas utøvere i ungdomsåra kan være forbilder yngre utøvere • Ruste den enkelte utøver til å forstå trening og kunne planlegge egen trening • Bidra med kunnskap om gunnleggende trening • Tilrettelegging for trening i skolehverdagen • Kunne kombinere utdanning og idrettssatsing

7 Kompetansemål for Toppidrett 1 Treningsplanlegging • vurdere krav til livsstil som stilles til en toppidrettsutøver • vurdere betydningen av restitusjon, kosthold og væsketilførsel for prestasjonsutvikling i spesialidretten • forklare hovedtrinnene i en utviklingstrapp for ferdighetsutvikling i spesialidretten • utarbeide kortsiktige og langsiktige mål for egen prestasjonsutvikling i spesialidretten

8 Basistrening • utvikle basisegenskaper som gir grunnlag for økt • treningsbelastning • gjennomføre skadeforebyggende trening i spesialidretten Ferdighetsutvikling • gjennomføre systematisk og målrettet trening i spesialidretten • vise ferdigheter i spesialidretten • opptre i samsvar med normer som kreves av en toppidrettsutøver • anvende gjeldende regelverk i spesialidretten Eksamen: muntlig / praktisk

9

10 KickboxingKickboxing fagdag

11 AugSepOktNovDesJanFebMarAprMaiJun Basistrening Tester Tr. på egen idr Egentrening Teori Dialog med tr. Observ. i konk Eksamensforb Ekskursjoner Skadeforeb. Levere dagbok Eksamen? Årshjul

12 Rammefaktorer Timeplan Hall Lab Utstyr Læreres kompetanse Elevmotivasjon Samarbeid med klubber

13 Treningsmiljø

14 Samarbeid med klubber og trenere Elevens helhet - 24timersutøveren Målsetting Planer Trening Evaluering av trening

15 Søknad og inntak Studiespesialiserende med Toppidrett • Søke skole og utdanningsprogram på VIGO – frist 1.3. • Skriftlig søknad til skolen. Info og søknadsskjema på – frist • Intervju og testing ultimo juni Inntaksprosedyre 1.Inntak på skole og utdanningsprogram (karakterer) 2.Inntak i idrettsklassen


Laste ned ppt "Utfordringer løses i fellesskap. 1.Erfaringer etter to og et halvt år med tilbudet 2.Skolens målsetting og planer for faget Toppidrett 3.Rammefaktorer."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google